مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شده که این تورنمنت برای وزنه‌بردارانی که به امتیاز این مسابقات برای رسیدن به المپیک نیاز مبرمی دارند بسیار حائز اهمیت است. از جمله این افراد می‌توان به کیانوش رستمی اشاره کرد. وزنه‌برداری که سال‌هاست با تک‌روی‌های خودخواسته‌اش به شدت از مسیر طلایی که در آن قرار داشت، دور مانده است. کیانوش که یکی از ستاره‌های کاروان ایران در المپیک ریو بود و با کسب مدال طلای این رقابت‌ها خوش درخشید، ساز تنهایی تمرین کردنش که پیش از ریو می‌زد را دوباره کوک کرد. اما کیانوش از آن زمان به بعد نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و بارها در مسابقات مختلف از جهانی گرفته تا بازی‌های آسیایی وزنه‌هایش را اوت کرد.

با این وجود او از هدف کسب سهمیه المپیک دست نکشید و در قهرمانی آسیا هم با اینکه در اردو حضور نیافت، در لیست تیم ملی قرار گرفت. کیانوش که وزنش را به 89 کیلوگرم تغییر داده، در قهرمانی آسیا به مدال نقره یک‌ضرب، مدال نقره دوضرب و طلای مجموع رسید. رستمی در حرکت اول یک‌ضرب، ۱۶۷ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم به عنوان آخرین وزنه‌بردار پشت وزنه ۱۷۶ کیلوگرم قرار گرفت که با از دست دادن وزنه سه چراغ قرمز دریافت کرد. او در حرکت سوم، دوباره پشت وزنه ۱۷۶ کیلوگرم ایستاد اما دوباره وزنه را انداخت و به نقره یک‌ضرب رسید. رستمی در اولین حرکت دوضرب ۲۰۶ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران به او چراغ سفید دادند اما هیات ژوری وزنه را قبول نکرد و به رستمی چراغ قرمز داد. او در دومین حرکت دوضرب وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را به درستی مهار کرد. رستمی در آخرین حرکت نیز برای جابه‌جایی رکورد به وزنه ۲۱۶ کیلوگرم حمله کرد اما این وزنه را انداخت. او برای اینکه حداقل به نرسیدن رقبا به رکوردهای مدنظر و کسب سهمیه المپیک امیدوار باشد، باید مجموع 395 کیلوگرم را ثبت می‌کرد که با آن رکورد 22 کیلوگرم فاصله دارد! البته کیانوش می‌تواند در مسابقات گزینشی کلمبیا که چند هفته دیگر برگزار می‌شود، با ثبت رکورد بیشتر از 395 کیلوگرم سهمیه المپیک را از آن خود کند. کاری که بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

بعد از تمام شدن کار کیانوش در آسیا، ویدیویی از او منتشر شد که باز هم حاشیه را پیرامون او بو وجود آورد. او که همیشه گلایه‌های بسیاری دارد، این بار گفت:«چه فایده دارد وقتی باید استرس زیادی را تحمل کنیم. استرس زیادی داشتم و نتوانستم خوب نتیجه بگیرم. من در مسابقات سوییس شرکت کرده‌ام، تست دوپینگ هم داده‌ام اما نتوانسته‌ام امتیاز لازم برای حضور در المپیک را کسب کنم. به دلیل استرس زیاد نتوانستم نتیجه دلخواهم را بگیرم. 6 ماه مسابقه‌ای نبود و بدن من افت کرد. 6 ماه هیچ امتیازی نگرفتم. من برای سهمیه المپیک وزنم را کم کردم اما این مسیر خوبی برای من نیست...»

 همچنین علی میری دیگر ملی‌پوش کشورمان در این دسته بود که با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۸ دوضرب و مجموع ۳۶۳ کیلوگرم در رده پنجم آسیا قرار گرفت. سهراب مرادی نیز روز گذشته در دسته 96 کیلوگرم روی تخته رفت.