نیم‌فصل دوم لیگ بیستم امروز برای استقلال آغاز خواهد شد، تیمی که فقط چهار امتیاز با صدر جدول فاصله دارد اما پس از شکست در آخرین بازی نیم‌فصل اول مقابل سپاهان، روزهای سختی را پشت سر گذاشته و کلی حاشیه داشته است. محمود فکری که پس از نمایش ضعیف تیمش در اصفهان و از دست دادن صدرنشینی تا آستانه اخراج پیش رفت، حالا با ابقا شدن در سمتش چاره‌ای جز پیروزی مقابل مس رفسنجان در هفته اول نیم‌فصل دوم ندارد چراکه در غیر این صورت باید خودش را آماده کنار رفتن از نیمکت تیم محبوبش کند. به هر حال انتظارات از استقلالی که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ به حساب می‌آید، کار را حسابی برای فکری سخت کرده و باید دید او می‌تواند با پیروزی مقابل تیم هشتم جدول با هواداران آشتی کند یا خیر. فراموش نکنیم مس، پدیده لیگ بیستم تا اینجای فصل بوده و در خانه خودش حریف سرسختی برای استقلال به حساب می‌آید. مهم‌تر اینکه استقلالی‌ها در این بازی نمی‌توانند روی قائدی هم حساب زیادی باز کنند چراکه او به تازگی پس از 12‌روز غیبت به تمرینات برگشته است. البته با استقبال گرمی که فکری از او داشت هیچ بعید نیست در رفسنجان فیکس باشد! با خارج شدن قائدی از ترکیب اصلی، پیش‌بینی می‌شود شیخ دیاباته پس از هفته‌ها به ترکیب برگردد و زوج ارسلان مطهری در خط حمله باشد. داریوش شجاعیان هم به دلیل مصدومیت بازی امروز استقلال و مس را از دست داده است. او در سال‌های اخیر بیشتر از اینکه برای استقلال حکم بازیکن را داشته باشد، حکم تماشاگر را داشته و به دلیل مصدومیت بازی‌های تیمش را از روی سکو تماشا کرده است.

یکی دیگر از دیدارهای مهم امروز بین تیم‌های سپاهان رده دومی و گل‌گهر رده نهمی در اصفهان برگزار خواهد شد. امیر قلعه‌نویی که نیم‌فصل اول را با شکست سنگین مقابل پرسپولیس تمام کرده، مقابل تیم سابقش انگیزه‌های زیادی برای پیروزی دارد. او در اولین بازی این فصل سپاهان را شکست داده و بدش نمی‌آید مقابل تیم سابقش دبل کند. محرم نویدکیا هم که حالا سپاهان را به یک‌قدمی صدر رسانده و تنها دو امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد، روی سه امتیاز خانگی بازی امروز حسابی ویژه باز کرده است.

بازی‌های این هفته با مصاف نفت مسجدسلیمان و تراکتور آغاز می‌شود؛ تیم‌هایی که نیم‌فصل اول را با مجتبی حسینی و مسعود شجاعی به عنوان سرمربی تمام کردند اما حالا با یزدی و رسول خطیبی رودرروی هم قرار می‌گیرند. رسول خطیبی که در نیمه اول بازی‌ها نتایج خوبی با آلومینیوم گرفت حالا به تبریز برگشته تا تراکتور رده هفتمی را به کورس قهرمانی برگرداند. هواداران تبریزی منتظر هستند تا امروز خطیبی از ترکیب جدیدش رونمایی کند. ترکیبی که حالا شجاعی را به عنوان بازیکن در اختیار دارد.