سوپرمن علیه مارکوپلو!

آخرین مسابقه هفته پانزدهم لیگ برتر، امروز در استادیوم آزادی بین پیکان و پرسپولیس برگزار خواهد شد. قرمزها پس از سه برد متوالی روبه‌روی تیمی قرار می‌گیرند که در چهار هفته گذشته هیچ رقیبی را شکست نداده است. برخورد پرسپولیس و پیکان، حتی در روز غیبت محمد نوری به دلیل مثبت اعلام شدن تست کرونا، چهره‌های ویژه‌ای دارد که به معرفی‌شان خواهیم پرداخت. نفراتی که این بازی برای‌شان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

آریا رهنورد

   

ول‌نکن‌ترین فرزاد!

نمی‌دانیم اول فوتبال ایران وجود داشته و بعد فرزاد حاتمی پیدا شده یا اینکه اول فرزاد حاتمی وجود داشته و بعد فوتبال ایران کشف شده است! به هر حال او دیگر برای خودش سن و سالی دارد و همچنان هم به خداحافظی فکر نمی‌کند. فرزاد در این فصل پیراهن پیکان را بر تن دارد و اتفاقا تا همین هفته، چند گل «سه امتیازی» برای تیم مهدی تارتار به ثمر رسانده است. او همچنان از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار است و سرمربی تیم هم از عملکردش رضایت دارد. فرزاد یک دوره برای پرسپولیس به میدان رفته و ظرف چند ماه، پیراهن این باشگاه را نیز بر تن داشته است. او آنقدر در شهرها و تیم‌های مختلف بازی کرده که تقریبا اگر هر هفته از تیتر «فرزاد حاتمی روبه‌روی تیم سابق» استفاده کنیم، هیچ خدشه‌ای به این تیتر وارد نخواهد شد. حاتمی حالا در تیمی به میدان می‌رود که کم‌تر از تیم‌های دیگر دیده می‌شود. با این وجود دیدار با پرسپولیس فرصت خوبی برای همه نفرات این باشگاه است که به خوبی دیده شوند. فرزاد حاتمی البته دیگر به دنبال این چیزها نیست. وقتی او فوتبال را شروع کرده بود و در لیگ بازی می‌کرد، هنوز پخش زنده تلویزیونی رقابت‌های فوتبال اختراع نشده بود!

خوش‌یمن‌ترین مهدی

بین مهدی تارتار و پرسپولیس، تاریخچه‌ای از اتفاقات جالب توجه وجود دارد. جالب‌تر از همه پرواز و لگد معروف او در دربی در سال‌های بازی برای این باشگاه است. تارتار در این سال‌ها همواره با این اتهام روبه‌رو شده که از باختن به پرسپولیس، ناراحت نمی‌شود. قرمزها با شکست دادن تیم او، قهرمانی لیگ هجدهم را جشن گرفتند. آقای مربی برای اثبات اینکه همیشه برابر این حریف بازنده نیست، فصل گذشته پرسپولیس را در استادیوم آزادی شکست داد اما در دیدار برگشت، باز هم این سرخ‌ها بودند که به تارتار و تیمش غلبه کردند و اتفاقا در همان بازی هم، قهرمانی این تیم در لیگ برتر نوزدهم قطعی شد. در واقع در دو فصل اخیر، پرسپولیس همواره با شکست دادن تیم تارتار قهرمان لیگ برتر ایران شده است.

امیدوارترین امید

یحیی گل‌محمدی در جدال گذشته تیمش، یک تصمیم خاص گرفت و امید عالیشاه را به جای خط میانی در خط حمله بازی داد. نتیجه این تصمیم، فراتر از حد انتظار بود. چراکه عالیشاه یکی از بهترین عملکردهایش در این فصل را به نمایش گذاشت و بارها و بارها برای تیمش موقعیت ایجاد کرد. به نظر می‌رسد تغییر پست امیدواری‌های تازه‌ای برای ستاره پرتجربه سرخ‌ها به وجود آورده است. اگر امید تا این اندازه آماده بماند، قطعا می‌تواند دست به کارهای بزرگ‌تری هم بزند.

سیدجلال حسینی این فصل بیشتر از هر مهاجمی برای پرسپولیس گل‌زنی کرده است. قبل از جدایی شجاع، سید آرام آرام به نیمکت دوخته شده بود و برای خداحافظی آماده می‌شد اما حالا که دیگر گزینه‌ای برای دفاع تیم وجود ندارد، او در فرم فوق‌العاده‌ای قرار گرفته است

متفاوت‌ترین کمال

تا بازگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان، هنوز چند هفته باقی مانده و احتمالا باز هم کمال کامیابی‌نیا به عنوان زوج سیدجلال در خط دفاعی در نظر گرفته خواهد شد. خیلی‌ها انتظار داشتند یحیی، سرلک را در این نقطه از زمین قرار بدهد اما مرد شماره 11 در قلب دفاع، در مجموع امیدوارکننده ظاهر شده و نشان داده که از قابلیت بازی به عنوان مدافع مرکزی هم برخوردار است. پرسپولیس در دو هفته گذشته پس از مدت‌ها موفق به بسته‌ نگه داشتن دروازه‌اش شد. این اتفاق برای باشگاه بسیار ارزشمند به نظر می‌رسید و کمال کامیابی‌نیا نقش مهمی در رقم خوردنش داشت.

سوپرمن‌ترین سید

سیدجلال حسینی این فصل بیشتر از هر مهاجمی برای پرسپولیس گل‌زنی کرده است. قبل از جدایی شجاع، سید آرام آرام به نیمکت دوخته شده بود و برای خداحافظی آماده می‌شد اما حالا که دیگر گزینه‌ای برای دفاع تیم وجود ندارد، او در فرم فوق‌العاده‌ای قرار گرفته است. سید نه‌تنها وظایف دفاعی‌اش را به درستی انجام می‌دهد، بلکه در کارهای ایستگاهی و ضربات سر هم آمادگی‌اش را به رخ رقبا می‌کشد. دو گل سه امتیازی پیاپی از این بازیکن، اهمیت سیدجلال را برای تیم یحیی آشکار می‌کند. به لحاظ گل‌زنی، این یکی از بهترین فصل‌ها در دوران فوتبال سیدجلال حسینی به شمار می‌رود. مدافعی که انگار قصد تمام‌شدن ندارد.

نادرترین نادر

نمی‌شود از پیکان لیگ بیستم حرف زد و چیزی از «نادر محمدی» نگفت. او با پرتاب‌هایش در این فصل حسابی «سوژه» بوده و حتی توانسته با یکی از همین پرتاب‌ها برای تیمش گل هم بزند. رقبای پیکان همیشه نگران پرتاب‌های نادر هستند. در حدی که گاهی حتی خط‌کشی استادیوم خانگی‌شان را هم عوض کرده‌اند. مسابقه حساس امروز با پرسپولیس، نادر را برای بلندترین پرتاب‌ها تهییج خواهد کرد. پرتاب‌هایی که دیگر به یک نقشه مهم در باشگاه پیکان برای باز کردن دروازه رقبا تبدیل شده‌اند.