همان‌طور که در روزهای گذشته پیش‌بینی می‌شد، مهدی ترابی سرانجام قرارداد رسمی‌اش را برای بازگشت به پرسپولیس امضا کرد. دوران لژیونر شدن این هافبک، خیلی زود به پایان رسید و او پس از یک نیم‌فصل ناموفق در لیگ ستارگان قطر، دوباره به تیم سابقش بازگشت. تصمیم انتحاری برای ترک پرسپولیس با فسخ یک‌طرفه قرارداد نه تنها به سود ترابی تمام نشد، بلکه یک حسرت بزرگ برای این بازیکن به همراه داشت.

او به سادگی هرچه تمام‌تر، شانس درخشیدن در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در دیدار نهایی این جام را از دست داد و در عین حال در فوتبال قطر نیز، هرگز به عنوان یک ستاره شناخته نشد. درست در حالی که پرسپولیسی‌ها به خاطر محرومیت احسان پهلوان در سمت چپ خط هافبک‌شان در دیدار نهایی لیگ قهرمانان با مشکلات بزرگی روبه‌رو بودند، ترابی در قامت بازیکن العربی این مسابقه را تماشا می‌کرد. مهدی با یک قرارداد بسیار خوب به فوتبال قطر رفت اما هرگز در این لیگ به موقعیت دوران حضورش در پرسپولیس نزدیک هم نشد. او در لیگ نوزدهم، یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان ایرانی بود اما در العربی آنقدر از فرم مطلوب دور شد که احتمال داشت حتی شانس حضور در اردوهای تیم ملی را نیز از دست بدهد. پس از جدایی بشار رسن، باشگاه به مهره‌ای مثل ترابی بیشتر از همیشه نیاز دارد. این اولین بار نیست که پرسپولیس به یک مهره جدا شده، چنین فرصتی برای بازگشت می‌دهد. قبل از این، نفرات دیگری هم همین مسیر را طی کرده بودند. بدون تردید این به خود ترابی بستگی دارد که سرنوشتش شبیه کدام یک از آنها باشد. مهره‌ای مثل فرشاد احمدزاده بعد از بازگشت، خیلی زود از پرسپولیس طرد شد اما جنگجویی مثل وحید امیری کاری کرد که همه ماجرایی جدایی‌اش از این باشگاه را فراموش کنند. ترابی همیشه یک چهره محبوب برای هواداران پرسپولیس بوده اما حالا این نگرانی در موردش وجود خواهد داشت که در بزنگاه مهم بعدی هم قراردادش را با این تیم فسخ کند. این بار باشگاه باید طور دیگری با او قرارداد ببندد و اجازه ندهد که این بازیکن به سادگی راهش را از تیم جدا کند. در بازگشت مهدی، احتمالا سیامک نعمتی به سمت راست خط دفاعی برمی‌گردد تا این بازیکن در کنار احسان پهلوان، گزینه‌های کناری تیم یحیی در خط میانی تلقی شوند. شم گل‌زنی فوق‌العاده او، پاس‌های دقیق و شوت‌های عالی‌اش می‌توانند گره بازی‌های بزرگی را برای پرسپولیس باز کنند. ترابی یک فوتبالیست فوق‌العاده بااستعداد به شمار می‌رود اما تا امروز مطابق این استعداد، حرکت نکرده است. او قبلا از فوتبال اروپا هم پیشنهاد داشته اما حالا پس از یک حضور نه‌چندان درخشان در قطر، به نقطه اول برگشته تا دوباره همه چیز را از نو شروع کند.

او این بار دیگر نباید هدف بزرگ زندگی‌اش را به حضور در لیگ‌های عربی گره بزند. مهدی هنوز می‌تواند راهش را به طرف یک تیم خوب اروپایی هموار کند و سقف آرزوهای بلندتری داشته باشد. قبل از این اما، او باید دوباره در پرسپولیس خودی نشان بدهد.