آریا رهنورد

از 19 دوره گذشته لیگ برتر، قهرمانی هشت دوره به پرسپولیس و فولاد رسیده است. دو تیمی که امروز یک نبرد حساس را در استادیوم آزادی پشت سر خواهند گذاشت. تیم‌های یحیی و نکو، مدعیان قهرمانی لیگ بیستم هستند و اهمیت این نبرد بزرگ را به خوبی درک می‌کنند. تیم‌هایی که در چند مسابقه اخیر، نتایج دلخواه‌شان را به دست نیاورده‌اند. این دو باشگاه در طول تاریخ‌شان، ستاره‌های مشترک زیادی داشته‌اند. یکی از همان ستاره‌ها،حالا به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس دیده می‌شود!

یحیی گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی مهمترین بازیکنی به شمار می‌رود که هم برای پرسپولیس و هم برای فولاد توپ زده است. سرمربی امروز قرمزها در جدال با تیم خوزستانی، سابقه بازی در هر دو باشگاه را دارد. یحیی پس از چهار سال عضویت در پرسپولیس، سال 78 به فولاد خوزستان پیوست و چهار سال نیز برای این باشگاه توپ زد. پس از درخشش گل‌محمدی در فولاد، علی پروین دوباره به سراغ این مدافع رفت و او را به ترکیب پرسپولیس اضافه کرد.

بهنام سراج

مهاجم شناخته‌شده دهه 70 فوتبال ایران، در صنعت نفت چهره شد و پس از نمایش‌های خوب در این تیم، شانس بازی برای پرسپولیس را به دست آورد. بهنام دو فصل در عضویت پرسپولیس بود و در این مدت گل‌های حساس زیادی برای این تیم به ثمر رساند. او پس از دو فصل از جمع قرمزها رفت و به فولاد خوزستان پیوست. جالب اینکه بهنام سراج و یحیی مدتی در پرسپولیس و سپس در فولاد با هم همبازی بودند.

حسین کعبی

ستاره‌ای که به نسل طلایی فولاد تعلق داشت، با این تیم قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفت. او در دو مقطع برای پرسپولیس توپ زد و با این تیم هم قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد. در حقیقت حسین کعبی تنها بازیکنی است که توانسته هم با قرمزهای تهران و هم با قرمزهای اهواز، لیگ برتر را ببرد. دوران اوج کعبی در این دو باشگاه، به لیگ برتر هفتم و بازی زیر نظر افشین قطبی برمی‌گردد.

نعیم سعداوی

مدافع متولد اهواز در تمام دوران فوتبالش فقط در سه باشگاه به میدان رفته است. بهمن اولین تیم نعیم سعداوی بود. او سپس به پرسپولیس پیوست و پس از مدتی، پیراهن فولاد خوزستان را بر تن کرد. سعداوی پس از پنج سال حضور در فولاد، بازنشسته شد. او در دوران مربیگری هم در هر دو باشگاه کار کرده است. سعداوی در پرسپولیس دستیار و در فولاد، مدتی دستیار و مدتی سرمربی بوده است.

سروش رفیعی

تکنیک ناب سروش و نمایش‌های دیدنی او در لباس فولاد، مشتریان داخلی زیادی را برای جذب این بازیکن به صف کرد. سروش اما ناچار شد برای سپری کردن دوران سربازی به تراکتور برود. او که از مدت‌ها قبل مورد توجه پرسپولیس قرار داشت، سرانجام به این باشگاه ملحق شد اما پس از مدتی کوتاه، به قطر رفت و دوباره به پرسپولیس برگشت. سروش در دو مقطع برای فولاد و در دو مقطع برای پرسپولیس توپ زده است. رفیعی این روزها برای سپاهان به میدان می‌رود.

محسن مسلمان

در لیگ سیزدهم، به پرسپولیس ملحق شد و تا پایان فصل برای این تیم بازی کرد اما پس از آن از این باشگاه جدا شد و به فولاد خوزستان رفت و یک فصل به صورت قرضی و در حالی که هنوز در مالکیت ذوب آهن قرار داشت، برای این تیم بازی کرد. محسن پس از بازی در فولاد، دوباره به پرسپولیس برگشت و این بار به یکی از کلیدی‌ترین ستاره‌های این تیم تبدیل شد. مهندس قرمزها در این چند سال، بهترین پاسور فوتبال ایران لقب گرفت.

محمد قاضی

فولاد، اولین تجربه لیگ برتری محمد قاضی بود. او با لباس این باشگاه، توانست دروازه پرسپولیس را هم باز کند. قاضی بعد از این تجربه موفق، به ذوب آهن رفت و سپس به پرسپولیس ملحق شد. دوران حضور این مهاجم در پرسپولیس اما چندان درخشان نبود. قاضی بعدها دوباره برای فولاد هم بازی کرد.

رضا نوروزی

رکورد گل زدن در یک فصل از لیگ برتر ایران، هنوز به این مهاجم تعلق دارد. رضا نوروزی در یک فصل 24 گل برای فولاد خوزستان به ثمر رساند. او که متخصص گل زدن به استقلال هم بود، در زمان علی دایی پرسپولیسی شد اما یک مصدومیت طولانی و سخت، اجازه نداد رضا درخشش چندانی در این تیم داشته باشد.

پژمان جمشیدی

سه سال پس از ترک پرسپولیس، پژمان برای یک فصل در عضویت فولاد خوزستان بود و در آن فصل 21 بازی برای تیمش انجام داد. او مدتی بعد به ابومسلم رفت و فوتبالش را در همان تیم به پایان رساند. پژمان حالا حتی از دوران فوتبالش هم به مراتب مشهورتر است. چراکه توانسته به یک بازیگر محبوب و موفق تبدیل شود.

فرشاد احمدزاده

فرشاد تا امروز آخرین بازیکنی است که به صورت مشترک در پرسپولیس و فولاد توپ زده است. احمدزاده در دو مقطع مختلف بازیکن پرسپولیس بود و اواسط فصل گذشته، پیراهن باشگاه فولاد را پوشید. او در فولاد به یک ستاره کلیدی تبدیل شده است.