کلینیک آنفیلد!

وقتی یک بازیکن حرفه‌ای با درآمد ۲۰۰ هزار پوند در هفته به اصول قرنطینه در شرایط فعلی دنیا پشت می‌کند و خودش را به کشورش می‌رساند تا در عروسی شلوغ برادرش حاضر باشد و درنهایت از تست کووید ۱۹ جواب مثبت دریافت می‌کند، هواداران باشگاه حق دارند که نگران اوضاع تیم محبوب‌شان باشند. کاری که صلاح این روزها انجام داده، به هیچ قیمتی پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. او به خاطر این رفتار غیرحرفه‌ای، مورد سرزنش طرفداران قرمزها قرار گرفته است. صلاح تنها بازیکنی نیست که چند مسابقه بعدی لیورپول را از دست می‌دهد. مصدومان پرشمار، کلیدی‌ترین بحران این روزهای کلوپ را ساخته‌اند.

آریا طاری

هنوز زمان زیادی از شروع فصل جدید لیگ برتری سپری نشده اما تعداد مهره‌های مصدوم یا بیمار در باشگاه لیورپول رفته رفته از تعداد انگشتان دو دست هم بیشتر شده است. تیم کلوپ دیگر عملا ظرفیتی برای مصدومان جدید نداشت اما اوضاع در فیفادی برای این باشگاه به مراتب بدتر نیز شد. جو گومز که در غیاب فن‌دایک یکی از مهم‌ترین مدافعان این باشگاه به شمار می‌رفت، در جلسه تمرینی تیم ملی انگلیس آسیب دید و در حالی که به شدت درد می‌کشید، آزمایش‌های اولیه را انجام داد تا مشخص شود که هفته‌های بسیار زیادی را دور از میادین سپری خواهد کرد. این یک خبر تلخ برای تیمی بود که تلخ‌ترین اتفاق ممکن را با مصدومیت ویرجیل فن دایک در دربی مرسی ساید پشت سر گذاشت. لحظه‌ای که برای جردن پیکفورد حتی یک کارت زرد هم به همراه نیاورد. به جز فن دایک و گومز که در حقیقت زوج اصلی دفاع لیورپول بودند و حالا دیگر در این تیم دیده نمی‌شوند، تیاگو آلکانتارا هم درست مثل همیشه مصدوم شده و هنوز به جلسه‌های تمرینی عادی تیم برنگشته است. در این تیم حتی ترنت الکساندر آرنولد نیز به فهرست مصدوم‌ها اضافه شده و هنوز معلوم نیست مدافع راست ثابت لیورپولی‌ها چه زمانی به میادین برمی‌گردد. در حالی که فابینیو و چمبرلین مصدوم‌های دیگر باشگاه لیورپول هستند، خبر ابتلای مو صلاح به ویروس کرونا هم اوضاع هواداران این باشگاه را شدیدا به هم ریخته است. صلاح با یک بی‌مسئولیتی آشکار در چنین شرایطی به عروسی پرجمعیت برادرش رفته و سلامتی‌اش را در معرض یک ریسک بزرگ قرار داده است.

روی کاغذ، لیورپول هنوز هم شانس اصلی قهرمانی لیگ برتر به شمار می‌رود اما نشانه‌ها، چیز دیگری می‌گویند. این تیم هر روز حداقل یک بازیکن دیگر را از دست می‌دهد و کلوپ برای چیدن ترکیب اصلی در این باشگاه مشکلات بسیار زیادی خواهد داشت. از شروع این فصل، 13 مهره لیورپول با آسیب‌دیدگی یا کووید روبه‌رو شده‌اند و این عدد در نوع خودش واقعا نگران‌کننده به نظر می‌رسد. خیلی از تیم‌های قهرمان با چنین اتفاقی دچار فروپاشی شده‌اند و به همین خاطر است که لیورپولی‌ها نگران رقم خوردن چنین وضعیتی هستند. آنها برای قهرمان شدن در این فصل فقط یک راه دارند. اینکه تا نیم‌فصل دوام بیاورند و سپس به سراغ چند خرید جدید بروند. این تیم برای مدعی ماندن نیاز مبرمی به خون تازه خواهد داشت .

هنوز زمان زیادی از شروع فصل جدید لیگ برتری سپری نشده اما تعداد مهره‌های مصدوم یا بیمار در باشگاه لیورپول رفته رفته از تعداد انگشتان دو دست هم بیشتر شده است. تیم کلوپ دیگر عملا ظرفیتی برای مصدومان جدید نداشت اما اوضاع در فیفادی برای این باشگاه به مراتب بدتر نیز شد

اما اگر لیورپول به هر دلیلی نتواند قهرمانی لیگ برتر را از آن خودش کند، باید به این مساله پرداخته شود که اساسا چه تیم‌هایی قابلیت دزدیدن جام از این باشگاه را دارند. روی منچستریونایتد نباید حساب خاصی باز کرد. تجربه نشان می‌دهد آنها فقط زمانی خوب فوتبال بازی می‌کنند که شغل مربی‌شان در خطر قرار گرفته و اوله در آستانه اخراج است. آرسنال هم با آرتتا کاملا پیشرفت کرده و به تیم بهتری تبدیل شده اما هنوز در قواره‌های قهرمانی لیگ برتر نیست. در بین تیم‌های شاخص، سیتی یک تهدید بزرگ برای لیورپول خواهد بود. تیمی که البته کمی افت کرده و کیفیت چند فصل گذشته‌اش را هم ندارد اما با داشتن پپ گواردیولا روی نیمکت، انجام هیچ کاری غیرممکن نیست. چلسی هم بالاخره توانسته به دفاعش سر و سامان بدهد و حالا می‌توان از این تیم به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نام برد. تاتنهام ژوزه مورینیو را هم نباید فراموش کرد. این تیم با سون هیونگ مین، هری کین و گرت بیل، صاحب بهترین مثلث هجومی لیگ برتر است. سفیدها فصل را خوب شروع کرده‌اند و تا اینجا امتیازهای بسیار خوبی به دست آورده‌اند. تیم غافلگیرکننده دیگری که می‌توان نامش را در این فهرست قرار داد، اورتون آنچلوتی خواهد بود. باشگاهی که البته در سه هفته اخیر فقط شکست خورده اما با یک ترکیب کامل، تیم زهرداری به نظر می‌رسد. آخرین تیم در بین مدعیان قهرمانی هم لسترسیتی است. تیمی که با برندان راجرز جان تازه‌ای گرفته و فوتبال فوق‌العاده‌ای بازی می‌کند. لستر این روزها به یکی از شکست‌ناپذیرترین تیم‌های فوتبال انگلیس تبدیل شده است. تردیدی وجود ندارد که برخلاف فصل گذشته، این بار دیگر خبری از یک قهرمان زودهنگام برای رقابت‌های لیگ برتر نیست. تیم‌های زیادی برای رسیدن به این عنوان مبارزه می‌کنند و این نبرد احتمالا تا آخرین هفته‌ها با جذابیت قابل توجهی ادامه پیدا خواهد کرد.