دیروز با انتشار خبر موفقیت‌آمیز بودن آزمایش واکسن کرونا از سوی ترامپ بازارهای جهانی دستخوش تغییرات طوفانی شد.

به گزارش «توسعه ایرانی»، در حالی که قیمت‌های طلا با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا تقویت شده بود، روز دوشنبه انتشار خبر موفقیت‌آمیز بودن واکسن کرونا باعث شد تا قیمت‌ها به شدت سقوط کنند.

کاهش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد آینده باعث شد تا آنها به فروش طلا به عنوان سرمایه امن و خرید سرمایه‌های ریسک‌داری مانند سهام رو بیاورند.

غول دارویی آمریکا، فایزر و غول دارویی آلمان، بایون‌تک، دیروز اعلام کردند که واکسن آنها در ۹۰ درصد افراد سالم نسبت به ویروس کرونا ایمنی ایجاد می‌کند.

جهش ۱۰ درصدی قیمت نفت خام با خبر خوش از واکسن کرونا

قیمت‌های نفت خام نیز در پی انتشار اخبار مربوط به واکسن کرونا و در فضایی که سرمایه‌گذاران از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا خوشحال بودند، با جهش بزرگی روبرو شدند. تا عصر دیروز به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۹.۴۲ درصد یا ۳.۵۰ دلار جهش کرد و بالاتر از ۴۰ دلار به ۴۰.۶۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هم ۸.۴۷ درصد یا ۳.۳۴ دلار جهش کرد و به ۴۲.۷۹ دلار رسید. قیمت‌های نفت پس از آن جهش کردند که شرکت‌های دارویی فایزر آمریکا و بایون‌تک آلمان اعلام کردند که واکسن کرونای آنها تا ۹۰ درصد موجب ایمنی افراد سالم به ویروس کرونا می‌شود.

شاخص سهام اروپا ۴ درصد جهش کرد

با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و با انتشار اخباری خوش در مورد واکسن کرونا سهام اروپایی به جهشی قدرتمند دست یافتند.

در معاملات روز دوشنبه، با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و با انتشار اخباری خوش در مورد واکسن کرونا سهام اروپایی به جهشی قدرتمند دست یافتند.

غول دارویی آمریکا، فایزر و غول دارویی آلمان بایون‌تک، امروز اعلام کردند که واکسن کرونای آنها ۹۰ درصد در جلوگیری از ابتلای افراد سالم به این بیماری مؤثر است.

شاخص پن یوروپین استاکس ۶۰۰ اروپا ۴.۰۸ درصد جهش کرد. داکس آلمان ۵.۵۳ درصد به ارزش خود افزود، فوتسی لندن ۴.۸۵ درصد جهش کرد، کاک فرانسه با جهش بزرگ ۶.۹۴ درصدی روبرو شد و فوتسی میلان ایتالیا ۵.۴۰ درصد بالا آمد.