صحنه اخراج سیامک نعمتی در جدال پرسپولیس و السد، تاحدود زیادی عجیب به نظر می‌رسید. شاید اگر پرسپولیسی‌ها تنها چند دقیقه پس از این اخراج، مسابقه را با برد به پایان نرسانده بودند، این صحنه به یک جنجال بسیار بزرگ منجر می‌شد. پیروزی پرسپولیس، روی این ماجرا سرپوش گذاشت اما باشگاه بلافاصله پس از پایان بازی، به این تصمیم داور اعتراض کرد. به نظر می‌رسید این برخورد، به هیچ وجه سزاوار روبه‌رو شدن با کارت قرمز مستقیم داور نبوده است. به ویژه با توجه به اینکه در جریان همین بازی، گروه داوری چشم‌شان را روی خطاهای شدید بدون توپ عبدالکریم حسن بسته بودند. حتی در صحنه‌های آهسته نیز، این اخراج توجیه‌پذیر به نظر نمی‌رسید. با اعتراض رسمی باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا، حالا همه در انتظار تصمیم جدید ای.اف.سی هستند. این نهاد همین چند روز قبل، مهدی بن عطیه را درست قبل از بازی الدحیل و پرسپولیس بخشید و کارت قرمز داور مسابقه به این بازیکن را پس گرفت. با شناختی که از کنفدراسیون فوتبال آسیا و تصمیم‌های خاص این نهاد داریم، بعید به نظر می‌رسد برای سیامک نعمتی، بخششی وجود داشته باشد. چراکه قطری‌ها، همیشه نفوذ زیادی روی این نهاد داشته‌اند و از آن‌جایی که دیدارها در این کشور نیز برگزار می‌شود، این نفوذ از همیشه بیشتر شده است. بخشیده نشدن نعمتی، ترکیب پرسپولیس را عوض می‌کند اما بی‌عدالتی ای.اف.سی را نیز بیشتر از همیشه در معرض دید همگان قرار می‌دهد. جالب اینکه با این میزان از نفوذ روی کنفدراسیون آسیا، فوتبال باشگاهی قطر حتی یک نماینده در بین هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا ندارد. ایران با یک نماینده، عربستان با دو نماینده و ازبکستان هم با یک نماینده، تنها کشورهای باقی‌مانده در منطقه غرب آسیا در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان 2020 به شمار می‌روند.

پرسپولیس در مرحله بعدی در حالی با پاختاکور روبه‌رو خواهد شد که سیامک نعمتی، تنها مهره محروم این تیم در این مسابقه به شمار می‌رود. مهدی شیری که به تازگی خودش را به اردوی تیم در قطر رسانده، در این مسابقه در سمت راست خط دفاعی برای تیمش به میدان خواهد رفت. هرچند که سیامک در این تورنمنت، یکی از بهترین‌های پرسپولیس بوده و نمایشی فراتر از حد انتظار داشته است.

 قرمزها در یک‌چهارم نهایی، باید برای نبرد با تیمی آماده شوند که در مرحله قبلی، با یک نمایش بسیار منظم و دقیق، استقلال را از این جام کنار زده است. تیمی که یک روز هم بیشتر از پرسپولیس استراحت کرده و به لحاظ بدنی، وضعیت مطلوب‌تری از قرمزها دارد. با این حال پرسپولیس حتی با اشتباه‌های داوری، نامهربانی تیر دروازه و تصمیم‌های ناعادلانه ای.اف.سی، هنوز به راهش در لیگ قهرمانان ادامه می‌دهد. آنها در صورت شکست دادن حریف ازبکستانی، به جمع چهار تیم برتر مسابقه‌ها می‌رسند و فقط یک بازی، با فینال لیگ قهرمانان فاصله خواهند داشت. این تیم حریف ترسناکی برای همه رقبای آسیایی به شمار می‌رود و برای انجام دادن کارهای بزرگ، به شدت آماده به نظر می‌رسد. قبلا هم بارها ثابت شده است که مصدومیت و محرومیت هیچ بازیکنی، نمی‌تواند نظم و جاه‌طلبی پرسپولیس را از بین ببرد.