در آستانه دربی حساس امروز، شاید حواس خیلی‌ها به تقابل خط حمله استقلال با خط دفاع پرسپولیس باشد. خیلی‌های دیگر هم شاید دوئل شیخ دیاباته و علی علیپور را از هر چیز دیگری در این نبرد جذاب‌تر می‌دانند اما در جریان مسابقه، یک دوئل تماشایی دیگر هم وجود دارد. جایی که بوژیدار رادوشوویچ و سیدحسین حسینی به عنوان دو سنگربان روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. دو گلری که این فصل تا حدود زیادی به خواسته‌های مهم‌شان رسیدند اما این چند هفته آخر لیگ برای آنها، اصلا مطلوب پیش نرفته است. سیدحسین بالاخره در لیگ نوزدهم، مهدی رحمتی را کنار زد تا سنگربان یکه و تنهای استقلال باشد. او بدون رقیب در درون دروازه ایستاد و گاهی هم نمایش‌های خوبی داشت اما در مجموع، فصل موفقیت‌آمیزی را سپری نکرد. اوضاع برای سیدحسین در این چند هفته آخر حسابی خطرناک شده است. او روی چند شوت از راه دور به سادگی تسلیم شده و هواداران باشگاه را به شدت نگران کرده است. رقیب او هم این روزها شرایط ایده‌آل‌تری ندارد. بوژیدار در لیگ نوزدهم، بالاخره به رقابت طولانی با علیرضا بیرانوند پایان داد. او حتی در حضور علیرضا هم برای مدتی مرد شماره یک دروازه بود اما پس از خروج بیرانوند از ایران، دیگر نتوانست درخشش گذشته‌اش را تکرار کند. چند خروج اشتباه متوالی از دروازه و دریافت گل‌های نسبتا زیاد در هفته‌های پایانی، اوضاع را برای این گلر تغییر داده است. شاید مهم‌ترین توصیه‌ای که از سوی مربی دروازه‌بان‌های دو تیم به سیدحسین و بوژیدار می‌شود، این است که تا می‌توانند توی دروازه بمانند و از خط، فاصله نگیرند. رادو دیگر نباید روی ارسال‌ها خیلی از دروازه بیرون بیاید و وقتی بازی در وسط زمین جریان دارد، هیچ دلیلی وجود ندارد که سیدحسین، دروازه را ترک کند.

 به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، هنوز این دو نفر گلر اصلی تیم برای فصل آینده خواهند بود اما یک اشتباه کوچک در این مسابقه، همه چیز را عوض خواهد کرد. اگر استقلال یا پرسپولیس با اشتباه فردی گلرشان در این نبرد شکست بخورند، بعید به نظر می‌رسد که دیگر به سیدحسین و رادو اعتماد چندانی شود.

این دو نفر حتی اگر در تیم بمانند، به احتمال بسیار زیاد ذخیره خواهند بود. آنها دوران نسبتا طولانی نیمکت‌نشینی را پشت سر گذاشته‌اند و به هیچ قیمتی دوست ندارند به آن جایگاه برگردند. برای این کار، سیدحسین و رادو باید یکی از بهترین نمایش‌های دوران ورزشی‌شان را در مسابقه امروز به نمایش بگذارند.

رادو تا امروز هرگز در دربی به میدان نرفته و سیدحسین هم سابقه‌ای طولانی در این مسابقه ندارد. تفاوت این شهرآورد با نبردهای قبلی اما این است که شاید بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. این بهترین فرصت برای دو گلر خواهد بود که خودی نشان بدهند و دوباره به قهرمان‌های تیم‌شان تبدیل شوند. حسینی و بوژیدار هیچ‌کدام تبحر ویژه‌ای در مهار ضربه‌های پنالتی ندارند اما شاید حتی گرفتن یک پنالتی، همه چیز را به سود آنها تغییر بدهد. سپری کردن یک نمایش درخشان، همه آن چیزی است که این دو نفر امروز به آن نیاز خواهند داشت.