آریا رهنورد

رونالدو رفت و مسی ماند. زیدان رفت و گواردیولا ماند. برای خیلی از هواداران فوتبال، این خلاصه‌ای مفید و مختصر از دیدارهای باقی‌مانده مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود. نبردهایی که در شرایط عادی باید ماه‌ها قبل برگزار می‌شدند. بازگشت دوباره چمپیونزلیگ پس از ماه‌ها غیبت اما، هیجان زایدالوصفی داشت. طرفداران مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال در جهان آنقدر منتظر شروع دوباره این رقابت‌ها بودند که حتی سکوهای کاملا خالی ورزشگاه‌ها هم، چندان توی ذوق‌شان نزد. گل‌های تماشایی، شگفتی‌های بزرگ، تحسین و اخراج و البته ماجراهای کونیت چاکر با کمک‌داور ویدئویی، بخشی از هیجان لیگ قهرمانان در بازگشت دوباره به زندگی بودند.

تتوی شیر، قلب شیر!

ممفیس دیپای، علاقه ویژه‌ای به شیر دارد. او روی بدنش تصویر بزرگی از یک شیر را خالکوبی کرده و در زمین مسابقه هم قلب شیر دارد. جسارت چیپ زدن پنالتی در یک مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز، تنها از عهده بازیکنی برمی‌آید که واقعا شهامت زیادی داشته باشد. ممفیس پنالتی دقایق اول بازی را با یک ضربه چیپ وارد دروازه یوونتوس کرد و بیانکونری پس از دریافت این گل، حتی با زدن دو گل هم نتوانست خودش را به مرحله بعدی برساند. ستاره هلندی، حالا کاپیتان تیم شگفتی‌ساز لیون به شمار می‌رود. تیمی که در مرحله بعدی رقابت‌ها با سیتی مسابقه می‌دهد. دورتموندی‌ها جدی‌ترین مشتری ممفیس برای فصل آینده هستند.

مکث به سبک مکسونس

دیپای تنها بازیکن لیون در رقابت‌های این هفته از لیگ قهرمانان نبود که حسابی خوش درخشید. نمایش مکسونس هم در ترکیب این تیم، فوق‌العاده به نظر می‌رسید. محصول جذاب آکادمی باشگاه لیون در 20 سالگی روبه‌روی یووه شاهکار کرد و بارها و بارها مدافعان این تیم را دریبل زد. بدون شک، او یکی از بهترین‌های این هفته از لیگ قهرمانان اروپا بود. ستاره‌ جدیدی که حالا به فوتبال فرانسه و اروپا معرفی شده است.

کریس به تعطیلات رفت

خانواده رونالدو آماده سفر به پرتغال بودند تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را در سرزمین مادری سپری کنند اما این سفر در نهایت انجام نشد. چراکه کریس و تیمش از اروپا کنار رفتند. این اولین بار در 11 سال گذشته است که رونالدو شانس حضور در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد. او پس از سه قهرمانی متوالی در رئال مادرید، حالا دومین تجربه شکست خورده با یووه برای بردن چمپیونزلیگ را پشت سر گذاشته است.

خداحافظ آقای ساری

دیدارهای این هفته لیگ قهرمانان، یک قربانی بزرگ هم داشت. مائوریتسیو ساری پس از شکست روبه‌روی لیون در مجموع دو بازی رفت و برگشت، شغلش را از دست داد و ناچار به ترک نیمکت یووه شد. او همین چند هفته قابل، فاتح اسکودتو شده بود اما نتیجه نگرفتن در اروپا، برای اخراج مربیان در باشگاه یوونتوس کافی به نظر می‌رسد. تجربه‌ای برای کونته و آلگری هم اتفاق افتاده است.

سقوط واران

این هفته از چمپیونزلیگ برای هیچ بازیکنی دردناک‌تر از رافائل واران نبود. مدافع فرانسوی در غیاب زوج همیشگی‌اش سرخیو راموس، دو گل را به پپ گواردیولا و سیتی تقدیم کرد. او با دو اشتباه باورنکردنی، زمینه‌ساز هر دو گل سیتیزن‌ها شد و یک شب فاجعه‌بار را در ورزشگاه اتحاد پشت سر گذاشت. شبی که هرگز از ذهن این مدافع پاک نخواهد شد.

گفت‌وگوی دو نابغه

لحظاتی پس از پایان مسابقه رئال و سیتی، دوربین‌ها در ورزشگاه گفت‌وگوی دو نفره پپ گواردیولا و زیدان را شکار کردند. هیچ‌کدام از این دو مربی، اهل جنجال نیستند و همیشه نیز به تحسین یکدیگر پرداخته‌اند. پپ حالا اولین مربی دنیای فوتبال است که توانسته زیدان را از لیگ قهرمانان حذف کند. زیزو در هر سه تجربه قبلی اروپایی‌اش با رئال مادرید، روی سکوی اول این رقابت‌ها رفته بود.

کوین روی سیاره مسی

به نظر می‌رسد این روزها اگر یک بازیکن «زمینی» بیشتر از دیگران به سیاره لئو مسی نزدیک باشد، آن بازیکن کسی به جز کوین دی بروینه نیست. او در خلق موقعیت روبه‌روی رئال مادرید، یک رکورد ویژه پشت سر گذاشت و باز هم مادریدی‌ها را به شدت آزار داد. در جریان دو بازی رفت و برگشت با رئال، دی بروینه بهترین بازیکن سیتی بود. اگر امسال مراسم توپ طلا برگزار می‌شد، کوین یکی از شایسته‌ترین چهره‌ها برای بردن این جایزه به شمار می‌رفت.

مانوئل هنوز نویر نیست

بایرن فقط چلسی را شکست نداد. بلکه در دو بازی، استخوان‌های حریف را هم خرد کرد. با این حال یک اشتباه بزرگ از نویر در جریان بازی برگشت، برای هواداران این باشگاه نگران‌کننده به نظر می‌رسید. نویر هنوز نتوانسته فرم درخشان قبلی‌اش را به دست بیاورد. او در تقابل قبلی با مسی حسابی برای این بازیکن کری خواند و در زمین مجازات شد. تجربه‌ای که شاید دوباره برای او تکرار شود.

مهارنشدنی مثل لوا

بایرن در دو بازی رفت و برگشت هفت گل به چلسی زد. جالب است بدانید لوا با گل و یا پاس گل، روی هر هفت گل تاثیر مستقیمی داشت. او در آخرین روزها از یک فصل رویایی، به بردن لیگ قهرمانان فکر می‌کند. تیم فلیک این پتانسیل را دارد که سه‌گانه تاریخی یوپ هاینکس را تکرار کنند.

وار و بارسا

داستان بارسا و کمک داور ویدئویی در جریان بازی با ناپولی، کاملا عجیب به نظر می‌رسید. در این مسابقه چهار بار از کمک داور ویدئویی کمک گرفته شد و در سه نوبت، رای نهایی به سود بارسا بود اما کاتالان‌ها به مردود شدن گل ظاهرا سالم لئو مسی اعتراض داشتند. نه در لالیگا و نه در لیگ قهرمانان، ظاهرا کمک داور ویدئویی از مردود کردن گل‌های لئو دست نمی‌کشد!