نشریه معتبر فوربس بالاخره فهرست پردرآمدترین ورزشکارهای جهان در سال 2020 را منتشر کرد. این نشریه در سال‌های گذشته همواره این فهرست را بر مبنای محاسبات کاملا دقیق رسانه‌ای کرده و حالا نیز دست به چنین کاری زده است.

برای اولین بار در یک دهه اخیر، یک تنیسور موفق شده در صدر این فهرست قرار بگیرد. «راجر فدرر» که همین چند سال قبلی خیلی‌ها تصور می‌کردند دوران حرفه‌ای‌اش به پایان رسیده، به لطف استقامت استثنایی‌اش در زمین تنیس و همچنین قراردادهای تجاری و تبلیغاتی، پردرآمدترین ورزشکار سال 2020 شده است. او در این سال مجموعا 106 میلیون دلار درآمد خواهد داشت. رقمی که برای یک ورزشکار در سن و سال او، حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد. دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال نیز البته فاصله‌ای با او ندارند. کریس رونالدو با 105 میلیون پس از یک سال از مسی پیشی گرفته و لئو با 104 میلیون دلار، درست پشت سر رقیب پرتغالی‌اش ایستاده است. این دو بازیکن در دو فصل گذشته، عنوان پردرآمدترین ورزشکار سال را از آن خودشان کرده بودند. نکته عجیب این فهرست، قرار گرفتن نیمار داسیلوا در رده چهارم است. کریس و مسی تا امروز روی هم برنده «11 توپ طلا» شده‌‌اند اما نیمار بدون حتی یک توپ طلا، به لحاظ درآمد درست پشت سر آنها قرار دارد و سالانه 95.5 میلیون یورو به دست می‌آورد. شاید تفاوت بزرگ او با دو ستاره طلایی این عصر فوتبال در همین موضوع خلاصه شود. مسی و رونالدو پس از رسیدن به همه دستاوردهای فوتبالی، چنین قراردادهای خارق‌العاده‌ای درون و بیرون زمین فوتبال بستند اما نیمار قبل از آن‌که حتی یک بار توپ طلا ببرد یا به فینال جام جهانی برسد، ثروت بی‌نظیری به هم زده است. شاید همین موضوع موجب شده او کمی به عقب رانده شود و به همه اهداف بزرگش در فوتبال دست پیدا نکند. هر سال بخش مهمی از تمرکز این بازیکن، صرف همین امور تجاری و تبلیغاتی می‌شود و ممکن است دوران فوتبال او بدون حتی یک توپ طلا به پایان برسد.

نیمار در این فهرست، بالاتر از خداوندگاران امروز بسکتبال دنیا قرار گرفته است. لبران جیمز سالانه 88.2 میلیون دلار حقوق می‌گیرد و این عدد برای استفن کری 74.4 میلیون دلار در سال است. کوین دورانت که زمانی در فینال ان.بی.ای روبه‌روی لبران هم‌تیمی کری بود، حقوقی 63.9 میلیون دلاری را به صورت سالانه دریافت می‌کند. دورانت با وجود مصدومیت شدیدی که در این فصل داشت، تیمش را عوض کرد و پس از ترک گلدن استیت، یک قرارداد سنگین دیگر را به امضا رساند. او هنوز حتی یک بازی در رقابت‌های این فصل ان.بی.ای انجام نداده است. پشت سر دورانت در رده هشتم این فهرست یک چهره کاملا آشنا قرار گرفته است. تایگر وودز که هنوز هم در گلف نظیر ندارد، با 62.3 میلیون درآمد در سال 2020 همچنان علاقه‌ای ندارد تا فهرست پردرآمدترین‌ها را ترک کند. در رده‌های نهم و دهم این لیست نیز کرک کازینز و کارسون ونتز دو ستاره راگبی دیده می‌شوند. فهرستی که جای خالی بوکسورهای بزرگ در آن کاملا به چشم می‌خورد.