استقلالی‌ها روز گذشته به مجموعه ورزشی انقلاب رفتند تا با پشت سر گذاشتن تست کرونا، آماده شروع تمرینات و استارت لیگ برتر شوند. اکثر استقلالی‌ها پس از انجام تست سکوت کردند اما دروازه‌بان جوان آبی‌ها که حسابی از شروع مجدد لیگ شاکی است، واکنش تندی به تصمیم مسئولان سازمان لیگ نشان داد و حمله تندی هم به پرسپولیسی‌ها کرد. حسین حسینی در این خصوص گفته است:«اکنون تست گرفتن چه فایده‌ای دارد؟ الان کرونا داشته باشید و باید یک ماه کنار هم تمرین کنید. چگونه در فوتبال باید فاصله را رعایت کنیم؟ پس از آن نیز باید به شهرهای دیگر برویم. چگونه باید به فرودگاه و هتل رفت؟ هیچ‌کس به فکر ما بازیکنان نیست. آیا کسی که تصمیم به برگزاری لیگ گرفته، فکر جان خانواده خودش و ما بوده است؟ اگر فوتبالیستی به این ویروس مبتلا شود، فوتبال حرفه‌ای‌اش تمام می‌شود. ما نیز شغل دیگری نداریم که پس از فوتبال به سراغ آن برویم. پس باید در خانه بنشینیم. این تصمیم بسیار مسخره بود. امسال باید لیگ نیمه‌تمام می‌ماند. اصلا ادامه مسابقات این فصل را در فصل بعد برگزار می‌کردند تا حداقل شرایط کنترل شده‌تر باشد. روزی دو الی سه هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و آنها در فکر گرفتن جام هستند. اگر جام می‌خواهند به آنها بدهید.»

حسینی در ادامه اشاره‌ای هم به سفر‌های استقلال داشته و گفته است:«می‌دانید که یک ماه دیگر باید به اهواز سفر کنیم. آن جا شهر استقلالی‌هاست و هواداران به ما لطف دارند و به فرودگاه یا هتل می‌آیند ولی آیا ما می‌توانیم به آنها بگوییم به پیشواز ما نیایید؟ اگر این را بگوییم، می‌گویند چقدر این بازیکنان خودشان را می‌گیرند. واقعا نمی‌دانم چگونه تصمیم گرفتند لیگ ادامه یابد. فقط خدا به ما و خانواده‌مان رحم کند. امروز تست کرونا دادیم، یک ماه که قرار است کنار یکدیگر باشیم و تمرین کنیم چه می‌شود؟ مطمئن باشید اگر تست کرونای بازیکنان مثبت هم اعلام شود باز هم لیگ را ادامه می‌دهند. حتما باید کسی جانش را از دست دهد که لیگ تعطیل شود.»

واکنش گلر پرسپولیسی

برخلاف استقلالی‌ها که از تست دادن حسابی شاکی بودند، پرسپولیسی‌ها با روی خوش به درفشی‌فر رفتند و تست‌ها را پشت سر گذاشتند. جالب اینکه اکثر بازیکنان پرسپولیس همه‌جوره از تصمیم سازمان لیگ حمایت کردند تا مشخص شود کماکان جنگ بین تیم‌های لیگ برتری و مخصوصا سرخابی‌ها ادامه دارد. حالا که مروری بر صحبت‌های حسینی داشتیم، بد نیست نگاهی هم به واکنش دروازه‌بان پرسپولیس داشته باشیم. بیرانوند در خصوص شروع مجدد لیگ برتر گفته است:«الان لحظه‌شماری می‌کنم تا تمرین خوبی را داشته باشیم. آقای گل‌محمدی حرف درستی زده است. او گفت فقط پرسپولیس دوست دارد لیگ شروع شود، چون فقط ما دوست داریم قهرمان شویم. این موضوع کار ما را سخت می‌کند، چون همه فکر می‌کنند اگر لیگ شروع شده برای فشار پرسپولیس بوده است. اگر امسال خدای ناکرده نتوانیم قهرمان شویم، قهرمانی‌های سه فصل قبل هم دیگر دیده نمی‌شود و زیر سوال می‌رویم.»

واکنش سرمربی قرمزها

در پایان بد نیست نگاهی هم به صحبت‌های گل‌محمدی داشته باشیم. سرمربی قرمز‌ها در واکنش به اعتراض تیم‌های لیگ برتری نسبت به شروع مجدد لیگ، گفته است:«خیلی از مشاغل پرریسک در کشور فعال شده و مردم مشغول به کار هستند. واقعا تعجب می‌کنم چرا برخی علاقه دارند فوتبال تعطیل شود! شاید برای اینکه خودشان زیر سوال نروند! در واقع فشاری که از سوی هواداران‌شان روی آنهاست را یک جوری از سرشان باز کنند. اگر بخواهیم مثل آنها فکر کنیم باید منتظر واکسن کرونا باشیم و بعد لیگ را ادامه دهیم. در این صورت هم فوتبالیست‌ها و مربیان ضربه خواهند خورد و کلا فوتبال کشورمان آسیب می‌بیند. شغل ما فوتبال است و خیلی از مشاغل پرریسک هم باز شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین دهد که من کرونا می‌گیرم یا نه. فوتبال هم در کنار این قضیه وجود دارد و همه موظفیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.»