دوران حضور دریس مرتنس در باشگاه ناپولی، دیگر به پایان راه نزدیک شده است. این بازیکن اعلام کرده که در پایان فصل، از باشگاه جدا می‌شود و پیشنهاد تمدید قرارداد ناپولی را نیز رد کرده است. دریس مشتریان دست به نقد زیادی دارد که آماده خرید این بازیکن بااستعداد بلژیکی هستند. سرمربی سابق و سرمربی فعلی چلسی، از همین حالا رقابت را برای جذب این بازیکن کلید زده‌اند. آنتونیو کونته علاقه زیادی به سبک بازی مرتنز دارد. از آن‌جایی که خرید الکسیس سانچز در اینتر برای او موفقیت‌آمیز نبوده، این مربی به خرید یک وینگر دیگر فکر می‌کند و مرتنس بهترین گزینه خواهد بود. از طرفی اما فرانک لمپارد و باشگاه چلسی نیز خواهان جذب این ستاره هستند. تا امروز پیشنهاد مالی اینتر کمی بهتر بوده اما ناپولی ترجیح می‌دهد به جای فروش این ستاره به یک رقیب مستقیم، دریس را به تیمی از لیگ‌های اروپایی دیگر بدهد. فرانک لمپارد با دنبال کردن صفحه این بازیکن در اینستاگرام، شایعات را در مورد جذب او به اوج رسانده اما به نظر می‌رسد فعلا ویروس کرونا، همه چیز را متوقف کرده است.

مرتنس درست یک دهه قبل در لیگ فوتبال بلژیک چهره شد. او سال 2011 برای اولین بار کشورش را به مقصد یک تیم خارجی ترک کرد و به تیم آیندهوون در لیگ فوتبال هلند پیوست. درخشش فوق‌العاده در لباس پی‌اس‌وی، پیشنهاد باشگاه ناپولی را در مسیر این بازیکن قرار داد. او حالا هفتمین فصل حضور در ناپولی را سپری می‌کند و به یکی از ستاره‌های محبوب هواداران باشگاه تبدیل شده است. به لحاظ آمار گل‌زنی، بهترین فصل او در ناپولی در سال 2017 رقم خورد. جایی که این بازیکن در 46 بازی 34 گل برای آبی‌های جنوب ایتالیا به ثمر رساند. او این فصل نیز در 29 بازی 12 گل زده و با استانداردهای همیشگی‌اش فاصله نسبتا زیادی دارد. با این وجود گل‌زنی برابر بارسا در لیگ قهرمانان، ارزش‌های این فوتبالیست را آشکار می‌کند.

مرتنس در لباس ناپولی، یک بار برنده جام حذفی ایتالیا و یک بار برنده سوپرکاپ این کشور شده است. او هرگز نتوانسته سری آ را ترک کند و شاید به همین خاطر، برای بردن جام‌های بیشتر قصد دارد پیشنهادهای دیگر را مورد بررسی قرار بدهد. پروژه ناپولی دیگر برای این بازیکن جذاب نیست و در 33 سالگی، شاید این آخرین شانس او برای پیوستن به یک تیم بزرگ‌تر باشد. خیلی‌ها باور دارند دریس تا همین‌جا هم زمان را هدر داده و باید خیلی زودتر از این‌ها ترک ناپولی را به عنوان یک گزینه جدی در نظر می‌گرفته است. اگر ادامه فصل رقابت‌های فوتبال در ایتالیا متوقف شود، مرتنس دیگر هرگز با پیراهن ناپولی دیده نخواهد شد اما اگر تصمیم به بازگشت فوتبال در ایتالیا قطعیت پیدا کند، او باید آماده نیمکت‌نشینی در تیم ناپولی باشد. چراکه گتوسو به خوبی می‌داند که نمی‌تواند از این بازیکن برای برنامه‌های درازمدت آینده استفاده کند. این وینگر ریزنقش، هنوز می‌تواند در یک باشگاه دیگر بدرخشد و افتخارات بیشتری را به جام‌های دوران فوتبالش اضافه کند. او استعداد انجام چنین کاری را دارد.