تکلیف لیگ برتر ایران بالاخره چه خواهد شد؟ این سوالی است که کسی هنوز برای آن جوابی ندارد اما به نظر می‌رسد با صحبت‌های اخیر رییس جمهور مبنی بر بازگشایی اماکن ورزشی، فدراسیونی‌ها به برگزاری این رقابت‌ها نزدیک و نزدیک‌تر شده‌اند. سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص بیشتر توضیح داده است:«خوشبختانه دستورالعمل خوبی از طرف ریاست محترم جمهوری اعلام شد که ما خوشحال شدیم. استنباط من هم این است که صحبت‌های ایشان موجب شروع لیگ می‌شود. هنوز ریز جزئیات این جلسه منتشر نشده و امیدوارم ستاد محترم مقابله با کرونا تصمیم نهایی را بگیرند.

امیدوارم ستاد محترم مقابله با کرونا که همیشه به ما کمک کردند و شرایط ما را در اولویت قرار دادند، اجازه دهند به سمت آغاز تمرینات برویم چون هرچه دیر شود، شرایط سخت‌تر شود. ممکن است در نیمه مردادماه لیگ قهرمانان آسیا آغاز شود و ما تلاش می‌کنیم تا آن زمان لیگ برتر را تمام کنیم.»

سهیل مهدی در ادامه اشاره‌ای هم به احتمال لغو مسابقات لیگ داشته و گفته است:‌«عزیزان حاضر در ستاد ملی مقابله با کرونا خیلی به ما کمک کردند. شاید تاریخی را برای برگزاری تمرینات در نظر بگیرند که به درد ما نخورد و خودمان لیگ را لغو کنیم. آنها اعلام کردند که زمان شروع تمرینات را اعلام خواهند کرد اما در نهایت هیات رئیسه سازمان لیگ درباره شروع یا عدم برگزاری لیگ تصمیم‌گیری خواهد کرد. ما این تضمین را دادیم که محل تمرین تیم‌ها توسط کادر پزشکی ایزوله شود. برگزاری تمرینات بدنسازی و هوازی تیم‌ها با گروه‌هایی کوچک مغایر با شرایط کنونی نیست. همه ما در محل کارمان با گروه‌هایی بیش از این مواجه هستیم. گمانه‌زنی‌ها زیاد است. باید ببینیم چه اتفاقی در آینده می‌افتد. اولین اولویت ما برگزاری تمرینات تیم‌ها است. اگر شهری هم قرمز باشد، می‌توانیم آن تیم را به تهران بیاوریم. وقتی قرار است مسابقات بدون تماشاگر باشد، فرقی ندارد در کدام ورزشگاه بازی کنند.»