و رنگ‌ها همگان قرمز...

برانکو و پسرها با شکست دادن نساجی، از طلسم نگران‌کننده تساوی‌ها در لیگ برتر عبور کردند و برای بازی بزرگ امروز روحیه گرفتند اما اگر همان نتیجه دیدار با نساجی برابر الدحیل تکرار شود، پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهد رفت. در نبرد با حریف قدرتمند و پرستاره قطری، پرسپولیس باید در دفاع بی‌اشتباه و در حمله، فرصت‌طلب باشد. کمی خوش‌شانسی می‌تواند به آنها برای رد شدن از این مرحله کمک کند. پرسپولیس هنوز در فصل جدید کیفیت فوق‌العاده‌ای پیدا نکرده اما بازی رفت در قطر، ثابت کرد که الدحیل ابدا شکست‌ناپذیر و خردنشدنی نیست. امید اصلی قرمزها برای گل زدن در این جدال، علی علیپور است. ستاره‌ای که با به ثمر رساندن سه گل در ۶ هفته ابتدایی، بهترین شروعش از زمان پیوستن به پرسپولیس را تجربه کرده و حالا برای مسابقه سرنوشت ساز با الدحیل آماده می‌شود

آریا  رهنورد

تا پیش از مسابقه رفت، نام الدحیل برای پرسپولیس و هوادارانش «هراس‌آور» به نظر می‌رسید. وقتی گل اول تیم میزبان وارد دروازه بیرانوند شد، خیلی‌ها برای یک شکست سنگین آماده بودند اما تیم پروفسور به مرور زمان بر بازی مسلط شد و در همان نیمه اول، می‌توانست ضربه مهمی به حریف وارد کند. امید عالیشاه در ایده‌آل‌ترین موقعیت ممکن، نتوانست توپ را از خط دروازه الدحیل عبور بدهد اما همین اتفاق، زنگ خطر را برای نبیل معلول و تیمش به صدا درآورد و آنها را وادار کرد که در ادامه مسابقه، محتاط‌تر ظاهر شوند. پرسپولیس به ویژه در میانه میدان، نمایش دلچسبی داشت و سرانجام دوحه را با یک شکست خفیف ترک کرد. درست بعد از پایان مسابقه، واکنش رسانه‌های قطری نگرانی آنها برای حضور الدحیل در آزادی را به اثبات ‌رساند. این رسانه‌ها می‌دانستند که یک گل، اندوخته کافی برای بازی در جو وحشتناک آزادی نخواهد بود. شاید پرسپولیس در فرم فوق‌العاده‌ای نباشد اما الدحیل نیز به خوبی فصل گذشته نیست و این موضوع، نقش حوادث مسابقه را در تعیین تیم صعودکننده به اوج خواهد رساند. در تیم برانکو، سیدجلال حسینی،حسین ماهینی،  بشار رسن و احمد نوراللهی با مصدومیت‌های جزئی روبه‌رو خواهند شد. همه این نفرات بدون جایگزین هستند و حتی اگر در ساق‌های‌شان دردی احساس کنند، باید به هر قیمتی در این مسابقه در ترکیب قرار بگیرند. سیامک نعمتی به دلیل محرومیت، در این بازی حضور نخواهد داشت تا منشا و علیپور از ابتدا زوج خط حمله تیم را تشکیل بدهند. حضور منشا در بین نفرات اصلی، ظرفیت هجومی ترکیب را بالا خواهد برد اما از طرفی امکان اتکای مرد کروات به نیمکت ذخیره‌ها را به صفر خواهد رساند. امید اصلی قرمزها برای گل زدن در این جدال، علی علیپور است. ستاره‌ای که با به ثمر رساندن سه گل در 6 هفته ابتدایی، بهترین شروعش از زمان پیوستن به پرسپولیس را تجربه کرده و حالا برای مسابقه سرنوشت ساز با الدحیل آماده می‌شود.

بعد از تغییر سرمربی و جدایی جمال بالماضی، بخشی از قدرت الدحیل نیز کاسته شده است. نبیل معلول هنوز به طور کامل روی تیمش تسلط پیدا نکرده و برای به اوج رساندن الدحیل به زمان بیشتری نیاز دارد. مصدومیت چند مهره کلیدی نیز روی تنزل این تیم اثر گذاشته و حالا بازگشت کریم بوضیاف، برای معلول و تیمش امیدوارکننده خواهد بود. مهم‌ترین نقطه ضعف الدحیل در دیدار رفت، خط میانی این تیم بود.

آنها کاپیتان بوضیاف را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشتند اما این هافبک حالا مشکلی برای همراهی تیمش در جدال برگشت با پرسپولیس ندارد. الدحیل در خط حمله، خطرناک به نظر می‌رسد اما اصلی‌ترین نقطه قوت این تیم به خط دفاعی برمی‌گردد. هر چهار مدافع تنومند این باشگاه بعد از مسابقه رفت با پرسپولیس، به صورت همزمان در تیم منتخب ای.اف.سی قرار گرفتند تا مشخص شود عبور از لایه‌های دفاعی منظم و منسجم این باشگاه تا چه اندازه دشوار خواهد بود. الدحیل در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، 9 پیروزی پیاپی را پشت سر گذاشته و در آستانه خلق رکورد جاودانه 10 پیروزی پشت سر هم در این تورنمنت قرار دارد.

این تیم در 15 بازی خارج از خانه اخیر نیز به برتری رسیده اما هیچ‌کدام از این 15 جدال مقابل 80 هزار تماشاگر برگزار نشده‌اند. الدحیل بعد از باختن به پرسپولیس در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2017، هیچ مسابقه دیگری را در وقت قانونی واگذار نکرده‌ است. الدحیل که پیش از این با نام لخویا شناخته می‌شد، در 6 حضور قبلی در لیگ قهرمانان هرگز نتوانسته از مرحله یک‌چهارم نهایی عبور کند.

ورزشگاه آزادی «گمشده» بزرگ پرسپولیسی‌ها در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود. این تیم در مراحل یک‌چهارم و نیمه نهایی با دو حریف عربستانی برخورد کرد و هر دو بار ناچار شد در زمین بی‌طرف به مصاف رقبا برود. حسرت بازی بدون تماشاگران خودی اما حالا دیگر برای تیم برانکو معنایی نخواهد داشت.

سرخ‌ها امروز روبه‌روی سکوهای کاملا پر استادیوم آزادی برای گرفتن انتقام بازی رفت از الدحیل مسابقه خواهند داد. فریادهای روی سکو، هیجان و حرارت بازی را در بالاترین سطح قرار می‌دهد. در این اتمسفر خاص، تیم برانکو باید خیلی زود دروازه حریف را باز کند. چراکه هرچه از زمان بازی سپری شود، فشار سکوها به جای تیم مهمان، روی شانه‌های تیم میزبان قرار خواهد گرفت. به گل رسیدن در دقایق ابتدایی، بدون تردید کلیدی‌ترین قدم برای فروپاشی الدحیل خواهد بود.