چاق نشو لعنتی!

دوری از جلسه‌های تمرینی برای مدتی بسیار طولانی، خیلی‌ها را نگران وضعیت جسمی فوتبالیست‌ها کرده است. بازیکنانی که همواره مستعد چاقی و اضافه وزن هستند، باید در این دوران دوری از فوتبال بیشتر از همیشه مراقب خودشان باشند. پس از بازگشت رقابت‌ها، بدون تردید ذره‌بین‌های زیادی بازیکنان را زیر نظر خواهند گرفت. در دنیای فوتبال البته ستاره‌های چاق زیادی وجود داشته‌اند که با وجود اضافه وزن، همچنان در زمین کولاک می‌کردند و مدافعان حریف را به هم می‌دوختند. ستاره‌هایی که با ترکیب پاستا و نوشابه به زمین می‌رفتند و به حریف اجازه نفس کشیدن نمی‌دادند. در بحران کرونا، بعضی از ستاره‌ها بیشتر از دیگران در معرض چاقی هستند. آنها باید بیشتر از دیگران از خودشان مراقبت کنند. آنها برای چاقی، الگوهای زیادی در بین ستاره‌های دور و نزدیک فوتبال دارند.

آریا رهنورد

   

ادن هازارد

مشهورترین نمونه‌ای که می‌توان در حال حاضر از او نام برد، ستاره بلژیکی رئال مادرید است. بازیکنی که با هفت کیلو اضافه وزن به برنابئو رسید. هازارد به محض ورود به اسپانیا، همه تصورات را در مورد خودش به هم زد. چراکه به لحاظ ظاهری، هیچ شباهتی به بازیکن سابق چلسی نداشت و همین موضوع، روی کیفیت بازی او نیز تاثیر چشم‍گیری گذاشت. او به خاطر وزن زیاد، این فصل مورد انتقاد هواداران رئال بوده و اگر این مشکل را برطرف نکند، پیراهن شماره هفت رئال مادرید را از دست خواهد داد.

مارادونا در اولین روزهای حضور در بوکا، با عنوان «چاق کوچولو» شناخته می‌شود و چند باری نیز از سوی دروازه‌بانان تیم‌های رقیب این لقب را شنیده بود. داستان چاقی، در آخرین روزهای فوتبالی مارادونا نیز بار دیگر یقه این فوق ستاره را گرفت

گونزالو هیگواین

این بازیکن را به خاطر علاقه‌اش به فست فود و همبرگر می‌شناسند. حتی با وجود این وضعیت ظاهری هم اما او همچنان سرحال نشان می‌دهد و در زمین، خوب گل می‌زند. شاید اگر آمادگی جسمی هیگواین کمی بیشتر بود، او در دنیای فوتبال به افتخارات بیشتری می‌رسید. با این وجود او برای باشگاه‌های بزرگی توپ زده و چند جام قهرمانی مهم نیز در کارنامه دارد.

روملو لوکاکو

بحث چاقی لوکاکو در دوران حضور او در منچستریونایتد اوج گرفت. حتی خود این بازیکن نیز اعتراف کرد که وزنش کمی زیاد شده و باید ساختار بدنی‌اش را عوض کند. زندگی در ایتالیا، فعلا به روملو ساخته و این مهاجم تنومند، شرایط فیزیکی ایده‌آلی دارد. او در اینتر دوباره به یکی از بهترین‌های دنیا تبدیل شده است.

وین رونی

او که این روزها در دربی کانتی توپ می‌زند، در دوران فوتبالش همیشه مستعد چاقی بود. رونی گاهی

به شدت اضافه وزن داشت اما در زمین می‌درخشید و جلوی همه انتقادها را می‌گرفت. به خاطر همین اضافه وزن، طرفداران تیم‌های رقیب یونایتد در لیگ برتر به او لقب «شرک» داده بودند! فرگوسن چند بار از این موضوع انتقاد کرد و سال‌ها قبل، تلاش کرد تا رونی را در مسیر درست قرار بدهد.

رونالدینیو

اولین زمزمه‌های مربوط به چاقی او، در بارسلونای رایکارد مطرح شد. رسانه‌های اسپانیایی، تصویری از فوق ستاره برزیلی منتشر کردند که به شکل واضحی، نشان از کیلوهای اضافی او داشت. در همان مقطع بود که شاعر فوتبال به خوشگذرانی‌های شبانه‌روزی آورده بود و فوتبالش در سراشیبی سقوط قرار داشت. وضعیت فیزیکی رونالدینیو در میلان کمی بهتر شد اما بازگشت به برزیل، بار دیگر از او یک بازیکن چاق ساخت. این بازیکن برزیلی در آخرین سال‌های بازی، به شدت اضافه وزن داشت و دیگر حتی این قضیه را پنهان نیز نمی‌کرد. او حالا دوره سختی را در زندان سپری کرده و به لحاظ ظاهری، در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

 مارادونا

ال دیگو هنوز هم در نگاه خیلی‌ها با عنوان بهترین فوتبالیست تاریخ شناخته می‌شود اما این موضوع، نمی‌تواند حواشی پرشمار دوران بازی فوق ستاره آرژانتینی را پوشش بدهد. مارادونا در اولین روزهای حضور در بوکا، با عنوان «چاق کوچولو» شناخته می‌شود و چند باری نیز از سوی دروازه‌بانان تیم‌های رقیب این لقب را شنیده بود. داستان چاقی، در آخرین روزهای فوتبالی مارادونا نیز بار دیگر یقه این فوق ستاره را گرفت. او با لایف استایل عجیب و موادی‌اش و به خاطر قامت کوتاه، خیلی زود اضافه وزن پیدا می‌کرد و سرانجام دیگر نتوانست جلوی این روند را بگیرد.

رونالدو

بهترین شماره 9 تاریخ فوتبال، نه در بارسلونا و نه در اینتر، هرگز با اتهام چاق بودن روبه‌رو نشده بود. رئال مادرید اما، روزهای متفاوتی را برای پرونده ورزشی ال فنومنو رقم زد. به نظر می‌رسید زندگی در مادرید، حسابی به اسطوره برزیلی خوش می‌گذرد. رونالدوی اصل البته در زمین، همچنان بازیکن فوق‌العاده‌ای بود اما از یک جایی به بعد، موضوع وزن او بیشتر از گل‌هایش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. پسرِ عشقِ پاستا، در یک مصاحبه عجیب رنگ پیراهن سفید رئال مادرید را دلیل چاق به نظر آمدنش معرفی کرد اما خودش هم خوب می‌دانست واقعیت چیز دیگری است.

آدریانو

آنهایی که بازی‌های کامپیوتری فوتبال حرفه‌‌ای 2006 و 2007 را تجربه کرده‌اند، حتما به یاد دارند که آدریانوی برزیلی، بهترین بازیکن موجود در هر دوی این بازی‌ها به شمار می‌رفت. شوت‌های مرگبار این مهاجم تنبل، در آن مقطع بسیار مورد توجه بودند اما تنها چند سال بعد، آدریانو از قالب ستاره محبوب بازی‌های کامپیوتری درآمد و تنها به مخاطب این بازی‌ها تبدیل شد! آدی، استعداد تبدیل شدن به بهترین فوتبالیست جهان را داشت و این را چه در برزیل و چه در لباس اینتر نشان داده بود اما شیوه زندگی او، با این مسیر تطابق نداشت. او خیلی زود با یک شکم گنده از فوتبال خداحافظی کرد.