«فوتبال زیبا» از شروع فصل، همواره مدنظر مربیان استقلال بوده است. این موضوع برای آبی‌ها آنقدر مهم شده که حتی سرمربی تیم پس از پیروزی خانگی در مسابقه بدون هوادار روبه‌روی ذوب‌آهن، به خاطر زیبا نبودن بازی تیمش با انتقاد رسانه‌ها و هواداران تیمش روبه‌رو می‌شود. با این وجود هیچ دلیلی ندارد که آنها در تک تک دیدارهای فصل، «زیبا» بازی کنند. بردن در روزهایی که تیم نمایش فوق‌العاده‌ای ندارد نه‌تنها یک نقطه ضعف نیست، بلکه همان ویژگی مهمی است که می‌تواند از پسران فرهاد، یک مدعی جدی برای قهرمانی لیگ نوزدهم بسازد.

نمایش استقلال روبه‌روی ذوبی‌ها، چندان به دل هواداران آبی نچسبید. البته نباید فراموش کرد که مسائل مختلفی در این نمایش نه‌چندان جذاب، دخیل بود. تا ساعاتی قبل از برگزاری بازی، حرف و حدیث‌های زیادی در مورد این نبرد وجود داشت و حتی احتمال لغو آن مطرح شده بود. علاوه بر این، تیم فرهاد هوادارانش را از دست داد و روبه‌روی سکوهای خالی به مصاف تیم متحول شده ذوب رفت. تیمی که روبه‌روی استقلال، یک شیوه کاملا دفاعی را مدنظر قرار داده بود. خستگی و ادامه مصدومیت‌ها در کنار غیبت چند مهره کلیدی را نیز، باید به فهرست همه مشکلات این روزهای آبی‌ها اضافه کرد. با این وجود، این روزها برای آنها هیچ چیز مهم‌تر از گرفتن سه امتیاز نیست و این درست همان اتفاقی است که در میان انبوه همه مشکلات، برای استقلال رقم خورده است. تیم فرهاد باید تا می‌تواند امتیازها را پشت سر هم جمع کند. زیبا بازی کردن، نباید مهم‌ترین اولویت تیمی باشد که از پایان لیگ برتر دوازدهم به بعد، هرگز قهرمان لیگ برتر نشده است. این تیم نیاز به یک موفقیت بزرگ دارد. نیاز به درخشیدن و جام گرفتن. نیاز به شکست دادن و عبور کردن. البته که زیبا بودن و شورانگیز فوتبال بازی کردن هم هواداران خاص خودش را دارد اما در وضعیت این روزهای فوتبال و در شرایط این روزهای کشور، نباید توقع داشت که آبی‌ها همه ویژگی‌های خوب ممکن را با هم به نمایش بگذارند. خوب فوتبال بازی کردن، تیم‌ها را به سمت و سوی امیدوارکننده‌ای هدایت می‌کند اما آن‌چه تیم‌ها را به طرف قهرمانی می‌برد، هنر بردن حتی در روزهای خوب بازی نکردن است. هنری که به نظر می‌رسد تیم فرهاد حالا به بهترین شکل ممکن از آن برخوردار شده است. درست به همین خاطر می‌توان از پیروزی برابر ذوب، به عنوان یکی از بردهای مهم این فصل نام برد.

از شروع لیگ برتر پس از پایان تعطیلات نسبتا طولانی، استقلال سه مسابقه برگزار کرده است. تیمی که در نیم‌فصل اول هیچ‌کدام از این سه بازی را با پیروزی پشت سر نگذاشته بود، حالا از این سه بازی هفت امتیاز به دست آورده است. استقلال در نیم‌فصل اول لیگ برتر، با نفت مسجدسلیمان به تساوی یک بر یک رسید، در دربی به پرسپولیس باخت و در مسابقه بعدی با ذوب، دو بر دو مساوی کرد. تیمی که در این سه مسابقه از نیم‌فصل اول فقط سه گل زده بود، حالا توانسته 6 بار دروازه رقبا را باز کند و این بار پنج امتیاز بیشتر از همین مقطع در نیم‌فصل اول به دست آورده است. تیم فرهاد تا امروز، ایده‌آل‌تر از تیم استراماچونی امتیاز جمع کرده و اگر با همین روند امتیاز به دست بیاورد، یکی از شانس‌های مهم قهرمانی تلقی خواهد شد. شکست دادن تیم سختکوش نفت مسجدسلیمان، یک شروع عالی برای نیم‌فصل دوم باشگاه بود. آنها در گام بعدی، تا یک قدمی شکست دادن پرسپولیس در دربی پیش رفتند. تیمی که در نیم‌فصل اول لیگ حتی یک گل نیز به رقیب سنتی خود نزده بود، این بار در این جدال دو بار از پرسپولیس پیش افتاد و تا آخرین دقایق، فاصله‌ای با شکست دادن این حریف نداشت. آبی‌ها در سومین جدال، ذوب‌آهن را نیز از پیش رو برداشتند. به نظر می‌رسد آنها در هفته‌های آینده با بردن رقبای نه‌چندان سرسختی مثل گل گهر، سایپا و پارس جنوبی، شانس صدرنشینی‌شان را محک خواهند زد.

همه آنهایی که از نبرد پرسپولیس و سپاهان به عنوان «فینال زودرس» لیگ نام می‌بردند، از یک مدعی جدی دیگر غافل شده‌اند. کورس قهرمانی لیگ نوزدهم، بیشتر از «دو تیم» دارد و استقلال، بخش مهمی از این رقابت مهیج به شمار می‌رود. اگر فرهاد و تیمش این هفته‌ها روی دور برد بمانند، این تیم در ادامه فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.