آریا رهنورد

هواداران پرسپولیس امیدوارند که نتیجه مسابقه برگزارنشده جنجالی تیم‌شان با سپاهان از سوی کمیته انضباطی به سود این باشگاه اعلام شود. هرچند که گزینه‌هایی مثل تکرار بازی نیز محتمل خواهد بود. پرسپولیسی‌ها اساسا خاطره‌های خوبی از نتایج سه بر صفر ندارند و معمولا در پرونده‌های نبردهای جنجال‌برانگیز، شکست خورده‌اند. هرچند که آخرین تجربه آنها از این اتفاق، به گرفتن یک جام ختم شده و حالا هواداران باشگاه امیدوارند در پرونده یک بازی حساس و سرنوشت‌ساز، به پیروزی دست پیدا کنند.

خاطره سوپرجام

پرسپولیسی‌ها با برانکو، قهرمان لیگ برتر هفدهم شدند و آخر همان فصل نیز وینفرد شفر با استقلال، جام حذفی را فتح کرد. در طول فصل هرکدام از تیم‌ها، یک پیروزی در دربی به دست آوردند و همه در انتظار سوپرجام مهیج قبل از شروع فصل آینده بودند. از آ‌ن‌جایی که مسابقه سوپرجام در فوتبال ایران هیچ‌وقت یک نبرد جدی و همیشگی نبوده و بارها لغو شده است، این بار هم حرف و حدیث‌های زیادی در مورد لغو مسابقه و یا تعویق احتمالی آن تا پایان نیم‌فصل به گوش رسید اما مسئولان سازمان لیگ مصر بودند که به هر قیمتی این بازی را برگزار کنند. همزمان با تاریخ تعیین شده برای این بازی، استقلالی‌ها در سناریویی که طراحی‌اش بر عهده علی خطیر بود، به اردوی ترکیه رفتند. کمیته انضباطی حکم به برتری سه بر صفر و قهرمانی پرسپولیس داد و خطیر با درصد زیادی از اطمینان، مدعی شد که می‌تواند این رای را با شکایت به دادگاه عالی ورزشی تغییر بدهد. رای این دادگاه پس از مدت‌ها صادر شد و پرسپولیسی‌ها هم جام قهرمانی و هم برتری سه بر صفر را حفظ کردند. با توجه به شکست استقلال در این پرونده، هزینه‌های دادرسی نیز روی دوش این باشگاه قرار گرفت.

همه دربی‌های دیگر

به جز نبرد معروف و جنجالی سوپرجام، تا امروز چند بار دیگر نیز نتایج شهرآوردها با رای کمیته انضباطی تعیین شده و پرسپولیس هیچ‌وقت در این پرونده‌ها «برنده» نبوده است. اولین سه هیچ انضباطی دربی، در پنجمین دوئل تاریخ دو باشگاه رقم خورد. جایی که غلامحسین مظلومی، اولین گل بازی را برای آبی‌ها به ثمر رساند و پرسپولیسی‌ها کار را به تساوی کشاندند اما داور این گل را قبول نکرد و در اعتراض به این تصمیم، گلر پرسپولیس با داور درگیر شد و تماشاگران قرمز به زمین مسابقه آمدند. این بازی در نهایت سه بر صفر به سود استقلال اعلام شد. در دربی هفتم نیز چنین ماجرایی تکرار شد و در حالی که بازی با تساوی یک - یک دنبال می‌شد، کار به درگیری کشید. این بار هم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، حکم به برتری سه بر صفر طرف آبی ماجرا داد. این اتفاق در دربی 39 پایتخت نیز دوباره شکل گرفت. پرسپولیس که حال و روز خوبی در جدول نداشت، در آن مسابقه فراتر از حد انتظار ظاهر شد. پرسپولیس با دو گل پیوس و داداش‌زاده، در آستانه برتری در این مسابقه بود اما استقلال با گل‌های لحظه‌ آخری ورمزیار و اختر، کار را به تساوی کشاند و درگیری‌ها، این نبرد را ناتمام گذاشتند تا سرانجام استقلال با حکم انضباطی، سه بر صفر برنده اعلام شود.

انتقام داور

آخرین رای انضباطی سه بر صفر به ضرر پرسپولیس، پس از جدال جنجالی با داماش گیلان اتفاق افتاد. پیش از آن مسابقه، مازیار زارع که رابطه خوبی با مهره‌های حریف نداشت، در مراسم ابتدای بازی حاضر نشد. همین موضوع تنش‌ها را بین دو تیم به اوج رساند. در حالی که داماشی‌ها از پرسپولیس پیش بودند، هواداران پرسپولیس قضاوت داور را عامل این نتیجه می‌دانستند و به شدت علیه داور مسابقه شعار دادند. داور نیز توپ را برداشت و به رختکن رفت تا این بازی عملا چیزی به نام سوت پایان نداشته باشد. اصرارها برای بازگشت داور بی‌نتیجه بود و سرانجام کمیته انضباطی، حکم به برتری داماش و همچنین کسر دو امتیاز از سرخ‌ها در جدول رده‌بندی لیگ برتر داد.

شاهین

سال 62 یکی از تلخ‌ترین «سه بر صفر»های تاریخ پرسپولیس علیه این باشگاه رقم خورد. شاهین در نیمه اول، از پرسپولیس پیش افتاد اما در نیمه دوم، تیم میزبان به بازی برگشت و حریف را با نتیجه پنج بر دو در هم کوبید. این شادی فراموش‌نشدنی اما خیلی زود از چهره پرسپولیسی‌ها کوچ کرد. چراکه کمیته انضباطی با اشاره به جو خاص موجود در ورزشگاه، تصمیم به تکرار مسابقه گرفت. باشگاه پرسپولیس و هیات فوتبال تهران بر سر شرایط دیدار تکراری بین این دو تیم به توافق نرسیدند و در نهایت پرسپولیس در مسابقه‌ای که با سه گل برتری به پایان رسانده بود، سه بر صفر بازنده اعلام شد.

بازیکن غیرقانونی

دو سال قبل از انقلاب، جدال پرسپولیس و شهباز به دلیل استفاده تیم رقیب از بازیکن غیرقانونی، سه بر صفر به سود سرخپوشان اعلام شد. پرسپولیس البته در پایان آن فصل، نتوانست قهرمانی رقابت‌های لیگ فوتبال ایران را از آن خودش کند. با این وجود این یکی از معدود پیروزی‌های باشگاه در پرونده‌های انضباطی به شمار می‌رفت.