تفاوت رئال و چلسی

طی دو پنجره نقل و انتقالاتی اخیر در فوتبال جهان، هیچ تیمی به اندازه چلسی از فروش بازیکنانش درآمد کسب نکرده است. به گزارش Talk Sport، آبی‌ها که تابستان گذشته از جذب بازیکن جدید محروم بودند و فقط برای دائمی کردن قرارداد کواچیچ 45 میلیون یورو به رئال مادرید پرداخت کردند، در این مدت درآمدی 250 میلیونی از واگذاری بازیکنان خود به تیم‌های دیگر داشته‌اند. آن‌ها که بخش زیادی از این پول را از راه فروختن ادن هازارد به رئال مادرید کسب کردند، به طور خالص از تابستان گذشته تا الان 205 میلیون یورو درآمد داشته‌اند. پس از چلسی، بنفیکا، آژاکس و اسپورتینگ لیسبون بیشترین درآمد را داشتند. اما در عرصه هزینه کردن، رئال مادرید 330 میلیون یورو صرف جذب بازیکنان جدید کرده است که با توجه به فروش‌هایش، تراز آن‌ها در بازار منفی 181 میلیون است. جالب این که استون ویلا که اولین فصل بازگشت خود به لیگ برتر را تجربه می‌کند، در این رده بندی دومین باشگاهی است که بیشترین هزینه را در بازار طی تابستان 2019 و زمستان 2020 داشته است.

    

رکورد جدید برای لبران جیمز

در چارچوب رقابت های بسکتبال NBA، تیم های لس آنجلس لیکرز و فینیکس سانز به مصاف هم رفتند. در این دیدار که به میزبانی لیکرز برگزار می شد، در پایان لیکرز توانست با حساب 125-100 پیروزی را از آن خود کند. در این بازی آنتونی دیویس با کسب 25 امتیاز، 10 ریباند و 5 اسیست سهم ویژه ای در پیروزی تیمش داشت. همچنین عملکرد خوب لبران جیمز را در این بازی هم مثل سایر مسابقات شاهد بودیم. پادشاه در این مسابقه 17 امتیاز، 8 ریباند و 9 اسیست به ثبت رساند و چیزی تا ثبت یک تریپل دبل دیگر در کریرش نداشت اما این اتفاق رخ نداد. همچنین لبران در این مسابقه با 2 پرتاب آزاد موفقی که به ثبت رساند، به رده پنجم بیشترین پرتاب آزاد در تاریخ لیگ رسید. لبران رکورد مایکل جردن افسانه ای را شکست. اکنون پادشاه تعداد 7328 فری ترو را به ثبت رسانده و به 336 پرتاب دیگر نیاز دارد تا به رکورد اسکار رابرتسون برسد. مصاف بعدی لیکرز با دنور ناگتس است.

    

نوری جای کلینزمن

یورگن کلینزمن سرمربی هرتابرلین که ماه نوامبر سال 2019 هدایت این تیم را برعهده گرفت پس از تنها 10 هفته کار در کادر فنی تیم پایتخت آلمان، استعفا کرد. سرمربی پیشین بایرن مونیخ و تیم ملی آمریکا، با مأموریت خارج کردن هرتابرلین از منطقه سقوط جدول بوندس‌لیگا به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد در توضیح دلیل استعفای خود، عدم حمایت کافی مدیران باشگاه از او با وجود پیشرفت‌های قابل توجه در وضعیت تیم تحت هدایت او عنوان کرد. کلینزمن که در مدتی که هدایت هرتابرلین را برعهده داشت، 10 بازی سرمربی این تیم بود که در آنها 3 پیروزی کسب کرد، 3 مساوی داشت و چهار بار هم متحمل شکست شد. پس از کناره‌گیری کلینزمن، الکساندر نوری به عنوان جانشین موقت او برای هدایت هرتابرلین انتخاب شد.

    

بکام در انتظار نیمار

نیمار جونیور اعلام کرد که پس از پایان دوران بازیگری‌اش در فوتبال اروپا قصد دارد راهی MLS شود و در تیم اینترمیامی بازی کند، تیمی که دیوید بکام یکی از سهامداران آن است و از امسال به فهرست تیم‌های حاضر در بالاترین سطح از فوتبال باشگاه آمریکا اضافه می‌شود. نیمار در یک برنامه تبلیغاتی برای اسپانسر مشترکش با دیوید بکام، اعلام کرد که تا 10 سال آینده به تیم اینتر میامی ملحق خواهد شد. دیوید بکام هم که خودش چند سالی در تیم لس‌آنجلس گلکسی بازی کرد و جزو اولین نسل از ستاره‌های فوتبال اروپا بودند که در MLS توپ زدند، درباره اهداف تیمش که از روز یکم مارس کار خود را با بازی مقابل تیم لس‌آ‌نجلس اف‌سی آغاز می‌کند، گفته است: « فوتبال آمریکا به میزان زیادی پیشرفت کرده است و این پتانسیل را دارد که بازیکنان بزرگ را جذب کند.»