علیرضا جهانبخش این روزها دوباره از ترکیب ابتدایی تیم گراهام پاتر خارج شده اما هنوز به خاطر آن‌چه در ماه فوریه به نمایش گذاشته، مورد ستایش قرار می‌گیرد. علیرضا که یک بار با بردن جایزه بهترین «نمایش» ماه در برایتون، یک خودروی پورشه جایزه گرفته بود، در ماه ژانویه هم جایزه بهترین نمایش باشگاه را این بار مقابل چلسی به دست آورد تا در زمانی کم‌تر از یک ماه، صاحب دومین خودروی پورشه شود. این پایان روزهای رویایی جهانبخش نبود. گل این ستاره به چلسی با یک ضربه برگردان استثنایی، در جمع بهترین گل‌های ماه ژانویه لیگ برتر قرار گرفت و در نظرسنجی این رقابت‌ها، بیشترین رای را کسب کرد. حالا جهانبخش، جایزه بهترین گل ماه لیگ برتر را نیز به ویترین افتخاراتش اضافه کرده است. این جایزه ماه گذشته به سون هیونگ مین تعلق گرفته بود و حالا یک بازیکن آسیایی دیگر، چنین عنوانی به دست آورده است. علیرضا اولین فوتبالیست ایرانی تاریخ لیگ جزیره نیست اما اولین فوتبالیست ایرانی است که زننده گل ماه لیگ برتر به شمار می‌رود. جالب است بدانید در باشگاه برایتون، تنها یک بازیکن دیگر در همه این سال‌ها این جایزه را از آن خودش کرده بود. این جایزه از سال 2016، به بازیکنانی اهدا می‌شود که با آرای عمومی، بهترین گل هر ماه از لیگ برتر را به ثمر رسانده باشند.

علیرضا هنوز هم به خاطر نمایش‌های درخشانش در ماه میلادی گذشته، مورد ستایش قرار می‌گیرد اما این ستایش‌ها، نباید برای ستاره ایرانی کافی باشند. او هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در استادیوم امکس دارد. جهانبخش برای مدتی در انتظار اولین گلش با لباس برایتون بود و مدتی را نیز روی سکوها گذراند اما در بازگشت به ترکیب تیم، انواع و اقسام جایزه‌های فردی را درو کرد. با این وجود به نظر می‌رسد سرمربی تیم، هنوز به صورت تمام و کمال به این فوتبالیست اعتقاد ندارد و در ترکیب تیم، جای ثابتی برای او در نظر نگرفته است. ماموریت مهم بعدی جهان، اثبات توانایی‌هایش به سرمربی تیم است. او تا امروز به همه نشان داده که می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند و در بازی‌های بزرگ، به کمک تیم بیاید اما هنوز نتوانسته ثبات کافی را در برایتون به دست بیاورد. علیرضا یک بار خودش را از پنجره نقل و انتقالات زمستانی تیم بیرون کشیده و در آلبیون ماندگار شده اما اگر نتواند در ماه‌های بعدی درخشش بیشتری از خودش نشان بدهد، دوباره به فهرست بازیکنان خروجی از این تیم برمی‌گردد. بردن جایزه گل ماه لیگ انگلیس، انگیزه و اشتیاق او را برای درخشیدن در این لیگ چند برابر می‌کند.

او حالا بیشتر از گذشته، زیر ذره‌بین می‌رود و همه می‌خواهند بدانند که زننده گل ماه لیگ جزیره، چه توانایی‌های دیگری در ساق‌هایش دارد. جهانبخش در چند هفته گذشته، دستاوردهایی فراتر از حد انتظار داشته اما برای دوام آوردن در لیگی مثل لیگ انگلیس، او باید همیشه روی فرم باشد و همواره بهترین بازی‌ها را برای تیمش انجام بدهد. لیگ انگلیس، لیگ بازیکنانی است که از درخشیدن و گل کاشتن، دست نمی‌کشند.