گابریل کالدرون بلافاصله پس از ترک ایران در تماس با مسئولان پرسپولیس نام دو بازیکن را در لیست مازاد قرار داد. او دو بازیکن دیگر را هم در لیست مازاد دوم گذاشته تا اگر بازیکن‌های مورد نظر پرسپولیس در پنجره نیم‌فصل جذب شدند این دو بازیکن نیز از لیست خارج شوند. با این وجود نام کمال کامیابی‌نیا فعلا در هیچ‌یک از دو لیست قرار نگرفته و برخلاف شایعاتی که در هفته‌های اخیر مطرح بود او همچنان در جمع سرخپوشان باقی خواهد ماند. اما این به‌معنای حضور کمال در ترکیب اصلی پرسپولیس نیست و بعید به نظر می‌رسد هافبک شماره 11 حالا حالاها بتواند راهی به ترکیب 11 نفره سرخپوشان پیدا کند. بازیکنی که در دوران برانکو یکی از مهره‌های اصلی و موثر پرسپولیس بود بعد از اینکه کتف مصدومش را به تیغ جراحان سپرد، مدتی طولانی را دور از میادین سپری کرد و حالا در بازگشت دوباره، پشت خط می‌ماند و بازی به او نمی‌رسد.

در برنامه پرسپولیس برای پنجره نیم‌فصل، اولین خریدی که تکلیفش از مدت‌ها قبل مشخص بوده جذب یک مهاجم خارجی برای حضور در کنار علیپور است. البته کالدرون در روزهای اخیر اعلام کرده نیازی به بازیکن خارجی ندارد و بهتر است در این پست یک مهاجم ایرانی خریده شود. اما احتمالا در روزهای آینده این اختلاف ‌نظر رفع خواهد شد و یک مهاجم خارجی به تیم می‌آید تا اهداف مدیرعامل تیم نیز محقق شوند. البته اگر خرید مهاجم خارجی منتفی شود نیز یک مهاجم داخلی (احتمالا مغانلو) به پرسپولیس می‌آید که قطعا برای نشستن روی نیمکت به این باشگاه نخواهد آمد. سرمربی سرخپوشان اعلام کرده است که به یک مهاجم تمام‌کننده نیاز دارد تا در کنار علیپور زوج خط ‌حمله پرسپولیس را تشکیل دهند. کالدرون به علیپور اعتماد دارد اما بر این باور است که علیپور بیشتر مهاجمی مکمل است تا تمام‌کننده. با جذب یک مهاجم خارجی (یا داخلی) امیری دوباره یک خط به عقب بازخواهد گشت تا در پست مورد علاقه خود یعنی وینگر بازی کند. این در حالی است که بشار رسن هم دوباره به روزهای اوج خود بازگشته و مهدی ترابی هم فوق‌ستاره این روزهای سرخپوشان است. به همین دلیل احتمالا احمد نوراللهی دوباره به یک خط عقب‌تر برمی‌گردد تا در پست هافبک دفاعی بازی کند. این اتفاق باعث می‌شود جا برای بازیکنانی مانند کمال و ربیع‌خواه کاملا تنگ شود و این دو بازیکن احتمالا قربانی خرید مهاجم جدید سرخپوشان خواهند بود. یعنی ربیع‌خواه که پیش‌بینی می‌شد جایش را به کامیابی‌نیا بدهد کلا از ترکیب خارج می‌شود تا یک مهاجم وارد ترکیب شود.

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس از ابتدای حضورش در این تیم اعلام کرد عاشق سیستم هجومی است. کالدرون در ابتدای فصل تیمش را با سیستم 3-3-4 به میدان فرستاد اما خیلی زود به 2-4-4 برگشت تا سرخپوشان با سیستمی بازی کنند که در زمان برانکو به میدان می‌رفتند. حالا شنیده می‌شود کالدرون قصد دارد با جذب یک مهاجم سرزن دوباره به سیستم مورد علاقه خود بازگردد. در این سیستم احتمالا نوراللهی در پست هافبک دفاعی بازی خواهد کرد و ترابی و رسن کمی جلوتر از او بازی می‌کنند. در خط حمله هم مهاجم سرزن جدید سرخپوشان به کار گرفته خواهد شد و امیری و علیپور کمی عقب‌تر از او بازی می‌کنند. این ترکیبی است که کالدرون برای نیم‌فصل دوم در نظر گرفته و در آن جایی برای کمال و ربیع‌خواه و... نیست.