لیورپول یا منچسترسیتی. همه می‌دانند که قهرمان این فصل لیگ برتر، یکی از این دو تیم خواهد بود. چراکه تیم‌های دیگر، حتی نزدیک به استانداردهای قرمزهای مرسی‌ساید و آبی‌های منچستر نیستند. هواداران فوتبال از شروع فصل، برای تماشای مسابقه این دو تیم لحظه‌شماری کرده‌اند و حالا در ورزشگاه آنفیلد، شاگردان یورگن کلوپ روبه‌روی مهره‌های پپ گواردیولا قرار می‌گیرند. لیورپول در این فصل، خارق‌العاده ظاهر شده و در 11 مسابقه، 10 پیروزی به دست آورده است. آنها در این فصل، هنوز هم بدون شکست هستند و با چنین روندی، طلسم طولانی‌مدت قهرمانی در لیگ برتر را از بین خواهند برد. تنها رقیب لیورپول برای رسیدن به جام قهرمانی، منچسترسیتی است. تیمی که فصل گذشته در یک رقابت حساس و نفس‌گیر، فصل را بالاتر از تیم کلوپ به پایان برد. سیتی در بازی‌های رودررو، چهار امتیاز از لیورپول گرفت و همین اتفاق در نهایت آنها را به طرف قهرمانی سوق داد. کلوپ و تیمش، به هیچ وجه نمی‌خواهند اجازه تکرار چنین اتفاقی را بدهند. سیتی در 11 هفته این فصل لیگ برتر، هشت بار برنده شده و دو شکست غیرمنتظره را نیز تجربه کرده است. آنها در فاصله 6 امتیازی لیورپول قرار دارند و اگر بازنده بازی امشب باشند، با 9 امتیاز اختلاف باید برای وداع با جام قهرمانی آماده شوند. پپ گواردیولا دو هفته پیش تاکید کرد که در انتظار لغزش‌های احتمالی لیورپول است اما حالا خود این مربی می‌تواند حریف آماده‌اش را از ریل پیروزی خارج کند. این یک جنگ تمام‌عیار است. یک شطرنج خون‌آلود. ترکیبی از هوش، تکنیک، تاکتیک و شاید هم کمی شانس. هواداران لیورپول، از این بازی به عنوان یک فرصت تاریخی برای فرار به سوی قهرمانی یاد می‌کنند. هواداران سیتی اما امیدوارند که تعلیق را به صدر جدول لیگ برتر برگردانند. سیتی در بازی امشب، هواداران بسیار زیادی در نقاط مختلف دنیا خواهد داشت. همه آنهایی که دوست ندارند طلسم قهرمان‌ نشدن لیورپول شکسته شود، امشب هوادار سیتی خواهند بود.

صحبت‌های جنجالی پپ در مورد شیرجه‌های سادیو مانه، کلوپ را به شدت عصبانی کرده اما مرد اول نیمکت لیورپول، ترجیح داد به گفتن چند جمله در مورد همکاری اسپانیایی‌اش بسنده کند. آنها از سال‌های حضور در فوتبال آلمان تا امروز، رقابت نزدیکی با هم داشته‌اند و حالا بهترین مربیان دنیای فوتبال هستند. پپ، همچنان حسرت قهرمانی در اروپا با تیمی به جز بارسا را در دل دارد و کلوپ، امیدوار است به جز بوندس‌لیگا، لیگ دیگری را فتح کند. این هفدهمین برخورد دو مربی با یکدیگر خواهد بود. در 16 بازی گذشته، سهم هر کدام از آنها هفت پیروزی بوده است. همه چیز برای برگزاری یک مسابقه فوق‌العاده آماده به نظر می‌رسد. 

جدالی که شاید سرنوشت این فصل لیگ برتر را تا حدود زیادی تعیین کند. گواردیولا این بازی را یکی از آخرین شانس‌های گرفتن لیورپول در نیم‌فصل اول می‌داند و کلوپ نمی‌خواهد هیچ امتیازی از این مسابقه را به سیتی تقدیم کند. اهمیت این بازی شاید از جمله‌های مرد آلمانی، کاملا واضح به نظر برسد:«همه باید در بهترین سطح باشیم، حتی آنهایی که در آنفیلد هات‌داگ می‌فروشند!»