آریا طاری

تیم مارک ویلموتس آخرین جلسه‌های تمرینی برای نبرد خانگی با کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 را پشت سر می‌گذارد. ایران، این رقابت‌ها را با پیروزی در زمین هنگ‌کنگ آغاز کرده و حالا در دو دیدار متوالی با کامبوج و بحرین روبه‌رو خواهد شد. ایران در این اردو، ستاره‌های زیادی را در اختیار دارد اما مهره‌های درجه ‌یک زیادی نیز به دلایل مختلف فعلا در فهرست تیم ویلموتس دیده نمی‌شوند. ستاره‌های خلاق و درخشانی که بدون تردید در آینده، دوباره به اردوها برمی‌گردند تا به تیم ملی کمک کنند.

سیدحسین حسینی

رکورد تاریخی کلین‌شیت سیدحسین در لیگ برتر، حالا در آستانه شکسته شدن به دست پیام نیازمند است. جایگاه او در تیم ملی نیز، به خاطر درخشش نیازمند و رشید مظاهری در این فصل از دست رفته است. حسینی هنوز هم یکی از بهترین گلرهای فوتبال ایران به شمار می‌رود اما فعلا جایی در میان سه گزینه اصلی خط دروازه تیم ندارد. او در این فصل هنوز نتوانسته حتی در یک مسابقه دروازه‌اش را بسته نگه دارد. درست برخلاف رشید و پیام که از شروع فصل حتی یک گل نیز دریافت نکرده‌اند.

وریا غفوری

کاپیتان استقلال با روزهای اوج دوران فوتبالش فاصله دارد و در این فصل، هنوز نتوانسته خودی نشان بدهد. او اوایل فصل گذشته در نقش هجومی، فوق‌العاده‌ترین مهره آبی‌ها به شمار می‌رفت اما این فصل در بازگشت به سمت راست خط دفاعی، هنوز نتوانسته وریای 

همیشگی باشد. 

در ترافیک همیشگی دفاع راست تیم ملی، غفوری کار دشواری برای بازگشت دارد اما اگر او در بهترین فرم قرار بگیرد، بدون شک به این تیم دعوت خواهد شد.

شجاع خلیل‌زاده

ظاهرا قانون نانوشته‌ای در تیم ملی وجود دارد که سرمربیان این تیم، نباید شجاع را به اردوها دعوت کنند! مدافع میانی سرخپوشان یکی از اصلی‌ترین دلایل صعود این باشگاه به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود اما در لیست سیاه کارلوس کی‌روش قرار داشت و مرد پرتغالی، حاضر به نام بردن او در فهرست‌هایش نمی‌شد. همه انتظار داشتند با جدایی کی‌روش و روی کار آمدن ویلموتس، این رویه تغییر کند اما هنوز هم هیچ خبری از شجاع در اردوها و فهرست‌های تیم ملی نیست.

ایمان سلیمی

همه کلین‌شیت‌های این فصل تراکتور، تنها به خاطر واکنش‌های رشید مظاهری به دست نیامده‌اند. ایمان سلیمی در قلب دفاع، نمایش فوق‌العاده‌ای برای تبریزی‌ها داشته و همانند فصل قبل، یکی از بهترین مهره‌های این تیم بوده است. سلیمی نسبت به بعضی از مدافعان میانی فعلی تیم ملی، آمادگی بیشتری از خودش نشان داده و اگر این کیفیت را حفظ کند، دیر یا زود در اطراف این تیم آفتابی خواهد شد.

صادق محرمی

او اساسا یک مدافع راست است اما توانایی بازی در سمت چپ خط دفاعی را نیز دارد. محرمی یک استعداد درخشان در فوتبال ایران به شمار می‌رود که در فوتبال کرواسی به اندازه کافی دیده نمی‌شود. او به اروپا رفت تا مورد توجه سرمربی تیم ملی قرار بگیرد اما کی‌روش هرگز صادق را در فهرست‌های نهایی برای تورنمنت‌های مختلف قرار نداد. صادق با نفوذها و نمایش‌های خوبش، می‌تواند به تدریج نظر مثبت ویلموتس را جلب کند.

سعید عزت‌اللهی

ستاره محبوب کی‌روش، اگر به فوتبال باشگاهی‌اش ثبات بیشتری ببخشد، در تیم ملی نیز موفق‌تر خواهد بود. او روزهای درخشانی را در ترکیب تیم ملی سپری کرده و برای مدت‌ها، یک وزنه سنگین در میانه میدان بوده است. تصور این سال‌های تیم ملی بدون سعید ممکن به نظر نمی‌رسد. بدون شک او دوباره برمی‌گردد و جایگاهش را در این تیم پس می‌گیرد.

مهدی ترابی

در دوران کی‌روش به تیم ملی دعوت شد و در اولین بازی ملی‌اش نیز، گل‌زنی کرد. ترابی اگرچه یک بازیکن دائما فیکس در این تیم نبود اما بارها با لباس ایران، به میدان رفت. تنزل مهدی در این فصل، شرایط او در تیم ملی را تغییر داده است. با این حال، مهدی این شانس را دارد که در پرسپولیس به خوبی دیده شود و در صورت ارائه اولین نمایش‌های خوب، دوباره به تیم ملی برگردد.

علیرضا جهانبخش

اگر جای مهدی ترابی در سمت چپ خط هافبک تیم ملی خالی است، بدون شک جای علیرضا جهانبخش در سمت راست خالی خواهد بود. ستاره برایتون برای مدت‌ها پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده اما حالا به این تیم ملحق نخواهد شد تا تمرکز بیشتری را به تیم باشگاهی‌اش اختصاص بدهد. این فصل تا اینجا، بدترین فصل از دوران فوتبال علیرضا بوده است.

سامان قدوس

به نظر می‌رسد بسیاری از هواداران تیم ملی، سامان قدوس را از یاد برده‌اند. بازیکنی که با هیاهوی زیاد به این تیم اضافه شد و پس از مدتی، به لیگ فرانسه نیز رفت اما با رای فیفا، چهار ماه از حضور تیمش محروم شد. شاید کارلوس کی‌روش، در شرایط فعلی نیز قدوس را فرامی‌خواند تا به آمادگی او در روزهای محرومیت کمک کند اما ویلموتس، تنها مهره‌های آماده را به تیم ملی دعوت می‌کند.

اللهیار صیادمنش

پدیده این روزهای فوتبال ایران، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تیم ویلموتس دعوت شد و بخشی از اولین فهرست مرد بلژیکی بود. انتقال او به فنرباغچه، به شدت هیجان‌انگیز به نظر می‌رسید اما اوضاع در ادامه راه، برای او چندان خوب پیش نرفت و فنرباغچه تمایلی به حفظ اللهیار در تیم اصلی نشان نداد. حالا او نه در لیگ ترکیه می‌درخشد و نه در تیم ملی دیده می‌شود.