آریا رهنورد

بازی‌های قبل از دربی، همیشه شرایط خاص خودشان را دارند و بازیکنان را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌کنند. پرسپولیس در این سال‌ها در هفته ماقبل دربی، نتایج خوبی به دست آورده و حالا یک هفته بعد از شکست در زمین تراکتورسازی، امیدوار است که برنده جدال هفته سوم با صنعت نفت باشد. آنها در چهار فصل گذشته هرگز در هفته قبل از برگزاری شهرآورد شکست نخورده‌اند. در 10 مسابقه پیش‌دربی اخیر، سرخپوشان هفت بار برنده بوده‌اند و تنها یک بار نتیجه را به حریف واگذار کرده‌اند.

لیگ هجدهم؛ 6 از 6

فصل گذشته، یکی از ساده‌ترین رقبای ممکن قبل از دربی در مسیر پرسپولیس قرار گرفت. با این وجود یکی از دیدارهای پیش از دربی برای این باشگاه، شرایط دشواری پیدا کرد. سپیدرود رشت، حریف تیم برانکو پیش از دو شهرآورد رفت و برگشت بود. پیش از اولین شهرآورد فصل، قرمزها در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم علی کریمی رفتند. تصور می‌شد قرمزها به سادگی حریف را شکست می‌دهند اما بازی تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد و سرانجام آدام همتی در نقش یک ذخیره طلایی قرار گرفت و با یک ضربه دیدنی، همه سه امتیاز بازی را در حساب تیمش حفظ کرد. این اولین و آخرین گل آدام همتی در ترکیب پرسپولیس تا امروز بوده است. سرخ‌ها در دیدار برگشت، کار نسبتا ساده‌تری داشتند. آنها در نیمه اول با گل‌های علیپور، نوراللهی و نعمتی حریف را در هم کوبیدند و در نیمه دوم نیز تنها یک گل دریافت کردند تا با پیروزی سه بر یک به استقبال دربی بروند. فصل گذشته قرمزها پیش از شهرآورد در دو مسابقه 6 امتیاز گرفتند و چهار گل نیز به ثمر رساندند.

لیگ هفدهم؛ استقلال قبل از استقلال

در هفدهمین فصل از لیگ برتر نیز، قرعه پرسپولیس قبل از دربی ایده‌آل به نظر می‌رسید. آنها قبل از مواجهه با استقلال، به مصاف استقلال خوزستان رفتند و به خوبی از این موقعیت استفاده کردند. پیش از دربی رفت، تیم پروفسور در زمین استقلال خوزستان سه بر یک برنده شد. علی علیپور دو بار و شجاع خلیل‌زاده یک بار در این دیدار موفق به گل‌زنی برای قرمزها شدند و گادوین منشا یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد. موسی کولیبالی در این مسابقه از زمین اخراج شد و تنها گل حریف را رضا کرملاچعب به ثمر رساند. قرمزها در دیدار برگشت نیز استقلال خوزستان را با تنها گل سیامک نعمتی در استادیوم آزادی شکست دادند. در لیگ برتر هفدهم نیز قرمزها در دو دیدار پیش از دربی 6 امتیاز گرفتند و چهار بار دروازه حریف را باز کردند.

لیگ برتر شانزدهم؛ طارمی و رامین علیه ژنرال

اولین قهرمانی برانکو روی نیمکت پرسپولیس، در رقابت نزدیک با تیمی به دست آمد که در هر دو نیم‌فصل درست قبل از دربی به مصاف این تیم رفته بود. دوئل‌های پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ برتر شانزدهم، حساسیت‌های فوق‌العاده زیادی داشت. دیدار رفت دو تیم قبل از شهرآورد، با تساوی بدون گل به پایان رسید اما پرسپولیس در دیدار برگشت، حریف را با درخشش رامین رضاییان، مهدی طارمی و وحید امیری از پیش رو برداشت. این نتیجه تا حدود زیادی تکلیف تیم قهرمان لیگ را روشن کرد اما همین پرسپولیس تنها چند روز بعد از شکست دادن تراکتور، نتیجه را به تیم منصوریان واگذار کرد. پرسپولیس در لیگ شانزدهم از دو بازی قبل از دربی، چهار امتیاز جمع کرد و یک پیروزی بزرگ را جشن گرفت.

لیگ برتر پانزدهم؛ جادوی جری       

خاطره خوب قرمزها از پیش‌‎دربی‌های لیگ برتر پانزدهم، به نمایش درخشان جری بنگستون در هر دو مسابقه برمی‌گردد. در لیگ پانزدهم، ملوان حریف پرسپولیس در دیدارهای

 قبل از شهرآورد بود. 

قرمزها در ورزشگاه آزادی با گل‌های علی علیپور و جری بنگستون ملوان را شکست دادند و همه امتیازهای این مسابقه را در خانه حفظ کردند. جری در دیدار برگشت دو تیم نیز گل‌زنی کرد اما بازی تا آخرین ثانیه‌ها با تساوی دنبال می‌شد و در دقیقه 92 این کمال کامیابی‌نیا بود که تیر خلاص را به حریف زد تا قرمزها از 6 امتیاز ممکن در دیدارهای پیش‌دربی 6 امتیاز گرفته باشند.

لیگ برتر چهاردهم؛ در حسرت برد

پرسپولیس لیگ چهاردهم، در دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست داد اما در دو بازی رفت و برگشت قبل از دربی، برنده نشد. آنها در دیدار رفت در حالی که با دو گل از گسترش فولاد جلو بودند، دو گل از حریف دریافت کردند و مسابقه با تساوی به پایان رسید. در دیدار برگشت اوضاع کمی بدتر هم شد و آنها در زمین گسترش فولاد با نتیجه دو بر یک شکست خوردند. پرسپولیس لیگ چهاردهم از دو مسابقه قبل از دربی‌ها تنها یک امتیاز گرفت اما در هر دو شهرآورد با هدایت حمید درخشان و برانکو ایوانکوویچ برنده شد تا برای هر دو نیم‌فصل، سکانس‌های پایانی دلچسبی ساخته باشند.