آریا طاری

برای دومین سال متوالی، پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر قبل از شروع فصل جدید این لیگ بسته شد. این اتفاق هنوز هم منتقدان زیادی دارد. چراکه حالا تیم‌های اروپایی دیگر می‌توانند از تیم‌های انگلیسی بازیکن جذب کنند اما مهلت خرید بازیکن برای انگلیسی‌ها به پایان رسیده است. با این وجود چنین اتفاقی موجب بالا رفتن تمرکز تیم‌ها در شروع فصل می‌شود. آخرین روز از پنجره نقل و انتقالاتی فوتبال جزیره، با دو اتفاق بزرگ روبه‌رو بود. انتقال داوید لوئیز از چلسی به آرسنال و پیوستن روملو لوکاکو از منچستریونایتد به اینتر.

آرسنال رویایی امری

توپچی‌های لندن حتی در ددلاین نیز دست از خرید ستاره برنداشتند. آنها که در روزهای گذشته با خرید ستاره‌هایی مثل دنی سبایوس، نیکلاس پپه و سالبیا فصل نقل و انتقالات فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته بودند، در روز آخر نقل و انتقالات به دنبال مدافع رفتند و دو بازیکن را برای خط دفاعی به خدمت گرفتند. با وجود محرومیت چلسی از نقل و انتقالات، فرانک لمپارد مشکلی با فروش چند مهره تیمش نداشت و سرانجام داوید لوئیز یکی از مهره‌هایی بود که در فهرست مازاد فرانکی قرار گرفت. لوئیز با وجود جدایی از چلسی، در لندن ماند تا برای آرسنال توپ بزند. قرمزها فصل گذشته در دفاع به شدت ضعیف ظاهر شده بودند و حالا امیدوارند با این انتقال، وضعیت بهتری در این بخش از زمین پیدا کنند. لوئیز در دو مقطع مخلتف برای چلسی بازی کرد و یکی از چهره‌های محبوب هواداران باشگاه لندنی به شمار می‌رفت اما حالا با این انتقال، هواداران چلسی را شوکه کرد. او درست همان تصمیمی را گرفت که چند سال پیش از سوی پتر چک نیز اتخاذ شده بود. لوئیز تنها خرید آرسنال در ددلاین نبود. آنها کیران تیرنی را نیز از باشگاه سلتیک به خدمت گرفتند. این مدافع چپ بااستعداد، چند فصل در لیگ برتر اسکاتلند خوش درخشید و در این فصل مورد توجه باشگاه‌های انگلیسی قرار گرفت. کیران در پست دفاع چپ به میدان می‌رود و احتمالا در این فصل، مدافع کناری ثابت آرسنالی‌ها خواهد بود. او پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین مدافعان چپ فوتبال اروپا دارد.

هدیه‌ای برای آقای کونته

پرونده جدایی روملو لوکاکو از منچستریونایتد بالاخره با انتخاب مقصد نهایی این بازیکن بسته شد. لوکاکو چند روز قبل در آستانه پیوستن به یووه قرار داشت اما در نهایت اینتر برای خرید این مهاجم 73 میلیون پوند پرداخت کرد. آنتونیو کونته که همیشه شیفته سبک بازی مهاجم بلژیکی بود، بالاخره در اینتر فرصت کار با بازیکن محبوبش را به دست خواهد آورد. دیبالا، مانژو، اشکرینیار و... نام‌هایی بودند که در مورد معاوضه لوکاکو با یووه یا اینتر مطرح شدند اما به شکلی باورنکردنی، یونایتد در پایان پنجره نقل و انتقالات هیچ بازیکنی جذب نکرد. هواداران یونایتد از این رفتار مدیران باشگاه به شدت عصبانی هستند و اگر در این فصل تیم نتیجه نگیرد، قبل از سولسشر، این وودوارد است که باید باشگاه را ترک کند.

دو ستاره اما نه دیبالا و کوتینیو

جذب همزمان دیبالا و کوتینیو، رویای بزرگ هواداران اسپرز بود اما باشگاه نتوانست این دو ستاره را به خدمت بگیرد. با این وجود روز آخر نقل و انتقالات برای این تیم، پربار به نظر می‌رسد. اسپرز برای سمت چپ خط دفاعی، رایان سسنیون را با 25 میلیون پوند از فولام جذب کرد و برای خط هافبک نیز لوسلسو را با 60 میلیون از رئال بتیس گرفت. با توجه به خرید تانگی اندومبله در همین فصل، تاتنهامی‌ها پس از چند فصل بدون خرید، حالا گران‌ترین پنجره نقل و انتقالاتی تاریخ‌شان را پشت سر گذاشتند.

بازگشت غول به نیوکاسل

یکی دیگر از جابه‌جایی‌های مهم روز فوتبال جزیره، بازگشت اندی کارول به تیم سابقش بود. مهاجم وستهم با امضای قراردادی تازه، راهی باشگاه نیوکاسل شد. او رویایی‌ترین روزهای دوران فوتبالش را در نیوکاسل پشت سر گذاشت و پس از ترک این تیم و پیوستن به لیورپول، دیگر نتوانست به آن مهاجم درخشان قبلی تبدیل شود. شاید بازگشت دوباره به سنت جیمز پارک، این ستاره را احیا کند و او را به فرم خوب گذشته برگرداند.

مثل آب خوردن

دنی درینک واتر، یکی دیگر از خروجی‌های تابستانی چلسی در ددلاین بود. این هافبک پس از قهرمانی تاریخی با لسترسیتی، شانس انتقال به چلسی را به دست آورد اما در باشگاه جدید، کوچک‌ترین موفقیتی نداشت و دائما نیمکت‌نشین بود. دنی حالا به باشگاه برنلی قرض داده شده است. او حالا به خیل عظیم مهره‌های قرضی باشگاه چلسی ملحق شده اما بعید است که دوباره به این باشگاه برگردد.

لوئیز تنها خرید آرسنال در ددلاین نبود. آنها کیران تیرنی را نیز از باشگاه سلتیک به خدمت گرفتند. این مدافع چپ بااستعداد، چند فصل در لیگ برتر اسکاتلند خوش درخشید و در این فصل مورد توجه باشگاه‌های انگلیسی قرار گرفت

آخرین قطعه پازل اورتون

یکی از جذاب‌ترین تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات فوتبال انگلستان، اورتون بود. تیمی که آخرین خریدش را در روز پایانی انجام داد و الکس ایووبی را با 35 میلیون پوند به خدمت گرفت. فابلین دلف و مویزه کین، خریدهای مهم دیگر تافی‌ها در این تابستان به شمار می‌روند. آنها برای تبدیل شدن به یکی از بالانشینان جدول لیگ برتر، هزینه‌های بسیار زیادی انجام داده‌اند.