جنگ‌های سریالی کارلوس کی‌روش با اهالی فوتبال ایران کماکان ادامه دارد. جالب اینکه با ورود دستیار مرد پرتغالی، این جنگ‌ها ابعاد جدیدی پیدا کرده و به مراتب جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود. عصر شنبه و دقایقی پس از حمله کارلوس کی‌روش به حمید استیلی برای سفر به روسیه و دیدن جام‌ جهانی(!)، نوبت به میک مک درموت رسید تا وارد ماجرا شود و با جمله‌ای جنجالی به مدیر تیم ملی امید حمله کند. مک درموت در مصاحبه‌ای کوتاه این چنین گفته است:«به نظر می‌رسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است. اگر شما به دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید بهتر است خرس‌هایی که در میانمار جا گذاشته‌اید را استفاده کنید.»

واکنش همبازی

مصاحبه عجیب درموت که سال گذشته کارنامه‌ای ناامیدکننده در استقلال داشت و با برنامه‌های بدنسازی‌اش به نوعی مقدمات ناکامی و اخراج منصوریان را فراهم کرد، باعث شد تا اهالی فوتبال ایران حمایتی تمام عیار از استیلی داشته باشند. خداداد عزیزی اولین نفری بود که وارد ماجرا شد و از خجالت کی‌روش و دستیارش درآمد. عزیزی که زمانی همبازی استیلی بوده در واکنش به صحبت‌های آقای دستیار گفته است:«استیلی جزو بزرگان فوتبال ایران است و بی‌احترامی به او بی‌احترامی به فوتبال به حساب می‌آید. یک روز می‌گفتند محمد مایلی‌کهن آن صحبت‌ها را می‌کند و او این طور است یا آن طور. روز بعد دیگری انتقاد کرد و گفت او این طور است یا آن طور. استیلی که دیگر جزو بی‌آزارترین و کم‌حاشیه‌ترین فوتبالیست‌ها و اعضای فوتبال ایران است. او هیچ‌وقت با کسی مشکلی نداشته و ندارد. استیلی کسی بود که درون زمین به اندازه 6 نفر می‌دوید و زحمت می‌کشید. وقتی فهمیدم او مدیر تیم امید شده بسیار خوشحال شدم چراکه می‌دانم چه تفکرات خوبی دارد.خواهشم این است که چشمان‌مان‌ را به این اتفاق نبندیم. اگر امروز واکنشی نداشته باشیم فردا تدارکات پورتو علیه علی پروین مصاحبه می‌کند و آبدارچی بنفیکا در مورد احمدرضا عابدزاده نظر می‌دهد. دیگر بس است. غیرت ایرانی باید اینجا خودش را نشان بدهد. دستیاری که علیه استیلی صحبت می‌کند چه رزومه‌ای در فوتبال دارد؟ او چه کسی است که از استیلی حرف می‌زند. الان جایی است که همبازی‌های استیلی، علی دایی، عابدزاده، کریم باقری، مهرداد میناوند، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و ... باید در این مورد جبهه بگیرند، اما مطمئن باشید منافع خیلی‌ها اجازه این کار را نمی‌دهد که بخواهند از استیلی حمایت کنند. ما مثلی داریم و می‌گوییم باد از هر طرفی که بوزد به آن سو چهارشاخ می‌زنیم. الان خیلی‌ها این طور هستند به جای اینکه اقدام به حمایت کنند می‌گویند به خاطر منافع‌مان چشم‌پوشی کنیم و چون او دستیار کی‌روش است شاید به ضرر ما شود.»

واکنش مربی

پس از خداداد، محمد مایلی‌کهن هم وارد ماجرا شد و جواب محکمی به دستیار کی‌روش داد. مربی استیلی در تیم ملی ایران در واکنش به صحبت‌های درموت گفته است:«همه می‌دانند این حرف‌ها، حرف‌های بالاسری شماست. من هم می‌گویم اگر فوتبال ما سیرک نبود امثال شما نمی‌توانستید هشت سال در این مملکت هرکاری دل‌تان می‌خواهید انجام بدهید. آقای کی‌روش درست می‌گوید. اگر فوتبال ایران سیرک نبود نمی‌توانستیم در خدمت ایشان و دستیارش باشیم. در حال حاضر سرمربی تیم ملی بیشتر مواقع نیست و شرایطی را به وجود آوردند که کسی حق صحبت در این رابطه نداشته باشد. همه باید در خدمت تیم ملی باشند و سکوت کنند. این شرایطی است که در حال حاضر در آن هستیم. مصاحبه آخر آقای سرمربی به خوبی نشان داد که او چقدر راه را خوب یاد گرفته است. کی‌روش طوری از پک می‌گوید انگار خودش آن را ساخته است. ایشان مهندس یا کارگر ساختمان است که این حرف‌ها را می‌زند؟»