لبخند مسی، اشک رونالدو!

اینتر حتی توان فشار آوردن به دفاع تاتنهام را نداشت اما ناگهان روی نبوغ مائورو ایکاردی به گل تساوی رسید. لحظاتی بعد از اولین گل فصل ایکاردی، ماتیاس وسینو با یک ضربه سر دیدنی، بهترین بازگشت هفته را رقم زد باواریایی‌ها در زمین بنفیکا، به پیروزی دست پیدا کردند اما چندان برتر از حریف ظاهر نشدند و به سادگی می‌توانستند در این جدال امتیاز از دست بدهند. بازی تا اوایل نیمه دوم، با برتری یک بر صفر بایرن دنبال می‌شد

آریا طاری

انتظارها برای تماشای اولین دیدارهای فصل لیگ قهرمانان اروپا بالاخره به پایان رسید. جذاب‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال دنیا، مثل همیشه در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرفداران فوتبال در تمام جهان را به وجد آورد. برگزاری بخشی از بازی‌ها در یک زمان جدید به جای همان زمان همیشگی، اولین تغییر بزرگ این فصل لیگ قهرمانان به شمار می‌رفت. به نظر می‌رسد در دیدارهای این هفته لیگ قهرمانان، کریس رونالدو بیشتر از هر بازیکن دیگری شکنجه شد. چراکه در هفته هت‌تریک مسی، ضربه ایستگاهی ایسکو و پنالتی‌های پیانیچ، کارت قرمز داور مقابل چشم‌های این ستاره قرار گرفت. بارسا صاحب مقتدرانه‌ترین پیروزی هفته اول این جام شد و توقف ناپولی و شکست من‌سیتی، بزرگ‌ترین شگفتی‌ها در 16 مسابقه اروپایی بودند.

غرش لئو

در سخنرانی پیش از شروع فصل جدید در نیوکمپ، لئو مسی اعلام کرد که این فصل برای بردن جام لیگ قهرمانان دست به هر کاری خواهد زد. میزان جدیت او خیلی زود در اولین مسابقه مشخص شد. سوپراستار آرژانتینی اولین گل فصل جدید لیگ قهرمانان را به ثمر رساند و برابر شاگردان مارک فن‌بومل، هت‌تریک کرد. این هشتمین هت‌تریک مسی در تاریخ لیگ قهرمانان در چهاردهمین فصل پیاپی گل‌زنی او در این تورنمنت به شمار می‌رفت. مرد شماره 10 بارسا، خیلی زود به صدر جدول گل‌زنان لیگ قهرمانان تکیه زده و قصد ندارد این جایگاه را به سادگی از دست بدهد.

قرمز جنجالی

بحث‌برانگیزترین داستان این هفته لیگ قهرمانان، اخراج رونالدو در اولین بازی اروپایی با پیراهن یوونتوس بود. سی‌آر سون که با انگیزه‌های زیادی به اسپانیا برگشته بود تا مقابل والنسیا بدرخشد، پس از یک ضربه خفیف به جیسون موریو از زمین بازی اخراج شد. «فلیکس بریش» در ادامه شب جنجالی‌اش، دو پنالتی برای یووه گرفت و هر دو بار پیانیچ این ضربات را به گل تبدیل کرد. اشک‌های رونالدو بیشتر از هر تصویر دیگری در این هفته فوتبال اروپا دیده شدند و مورد توجه قرار گرفتند. در شرایط عادی این بازیکن باید حداقل دو مسابقه را از دست بدهد اما با توجه به سختگیرانه بودن اخراج او از زمین، احتمالا تنها یک جلسه محرومیت شامل حال رونالدو خواهد شد. حالا به شوخی گفته می‌شود که او اولین بازیکنی است که توانسته با پیراهن سه باشگاه مختلف در لیگ قهرمانان گریه کند!

مردی برای تمام فصول

سه‌شنبه شب در سن‌سیرو، همه چیز برای شکست و ادامه بحران اینتر مهیا به نظر می‌رسید اما اوضاع ناگهان ظرف چند دقیقه عوض شد. اینتر حتی توان فشار آوردن به دفاع تاتنهام را نداشت اما ناگهان روی نبوغ مائورو ایکاردی به گل تساوی رسید. لحظاتی بعد از اولین گل فصل ایکاردی، ماتیاس وسینو با یک ضربه سر دیدنی، بهترین بازگشت هفته را رقم زد. وسینو فصل گذشته گل صعود تیمش به لیگ قهرمانان را به ثمر رسانده بود و این بار توانست گل اولین پیروزی اروپایی فصل را بزند. با این نتیجه، اسپالتی بالاخره از بحران فاصله گرفت و پوچتینو برای اولین بار روی نیمکت اسپرز، سه شکست متوالی را تجربه کرد.

غوغای شماره هفت

تشویق مانولاس در برنابئو، اولین اتفاق جذاب مسابقه رئال و رم به شمار می‌رفت. مانولاس فصل گذشته با گل‌زنی به بارسا موجب حذف این تیم شد و به همین خاطر در بین هواداران رئال به محبوبیت رسید. در جدال با رم، همه چیز برای مادریدی‌ها فوق‌العاده پیش رفت تا ثابت شود که لیگ قهرمانان، هنوز هم تورنمنت این تیم است. گل‌زنی بیل و ایسکو و درخشش خیره کننده کیلور ناواس، مادریدی‌ها را به آینده امیدوار کرد اما بهترین اتفاق بازی برای آنها، گل خیره‌کننده ماریانو دیاز بود. ماریانو که به تازگی به مادرید برگشته، با پیراهن شماره هفت کریس رونالدو همان کاری را انجام داد که سال‌ها از کریستیانو تماشا کرده بودیم.

درخشش دزد دریایی

بعد از آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه چشم در دیدار قبلی لیگ برتر، روبرتو فیرمینو مسابقه حساس با پی‌اس‌جی را از روی نیمکت آغاز کرد. او در حساس‌ترین دقایق بازی اما به زمین فرستاده شد و با یک ضربه دقیق، گل پیروزی لیورپول را در آنفیلد وارد دروازه آرئولا کرد. بابی که همیشه با شادی‌های گل خلاقانه‌اش شناخته می‌شود، این بار نیز به سبک دزدهای دریایی یکی از چشم‌هایش را در جشن گل‌زنی پنهان کرد تا ثابت کند که حتی با یک چشم نیز می‌تواند برای تیمش گل بزند.

تونل وحشت

از دست دادن دو امتیاز در مصاف با ستاره سرخ بلگراد در گروهی که لیورپول و پاری‌سن‌ژرمن نیز در آن حضور دارند، برای تیم کارلو آنچلوتی شبیه یک خودکشی بود. جو ورزشگاه بلگراد اما فوق‌العاده ترسناک به نظر می‌رسید. وحشت ستاره‌های ناپولی از تونل منتهی به استادیوم آغاز شد و با فریادهای کرکننده هواداران حریف به اوج رسید. به نظر می‌رسد حتی لیورپول و پی‌اس‌جی نیز برای پیروز شدن در این اتمسفر مرگبار، کار بسیار دشواری پیش رو خواهند داشت.

قاتل بنفیکا تشویق شد

اولین تجربه اروپایی نیکو کواچ به عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ، چندان دلچسب نبود. باواریایی‌ها در زمین بنفیکا، به پیروزی دست پیدا کردند اما چندان برتر از حریف ظاهر نشدند و به سادگی می‌توانستند در این جدال امتیاز از دست بدهند. بازی تا اوایل نیمه دوم، با برتری یک بر صفر بایرن دنبال می‌شد و بنفیکا، هنوز امیدوار به بازگشت بود اما گل دیدنی رناتو سانچز، کار تیم میزبان را تمام کرد. رناتو که محصول باشگاه بنفیکا بوده است، نه تنها با زدن این گل شادی نکرد، بلکه حتی ناراحتی شدیدش را نیز به نمایش گذاشت. بلافاصله سکوهای هوادار میزبان، این فوتبالیست جوان را تشویق کردند تا یکی از تماشایی‌ترین لحظه‌های این هفته لیگ قهرمانان رقم بخورد.

باخت خانوادگی آقای پپ

پپ گواردیولا به دلیل محرومیت، نمی‌توانست تیمش را در دیدار با لیون فرانسه از کنار زمین همراهی کند. بر اساس قوانین لیگ قهرمانان، او اجازه برقراری ارتباط با نیمکت تیم را نیز نداشت و درست مثل یک هوادار، بازی را به همراه دختر و پسرش از روی سکوها تماشا کرد. سیتی با هدایت مایکل آرتتا، در یک نتیجه غافلگیرکننده برابر لیون شکست خورد تا اولین تیم انگلیسی باشد که چهار باخت متوالی را در این تورنمنت پشت سر می‌گذارد. سیتیزن‌ها فصل گذشته مقابل بازل سوییس و در دو دیدار رفت و برگشت به لیورپول باختند و این فصل را نیز با شکست خوردن مقابل لیون آغاز کردند.

ستاره غیرمنتظره

غافلگیرکننده‌ترین ستاره این هفته لیگ قهرمانان، میش کرمنیچک از ویکتوریاپلژن بود. مهاجمی که در نیمه اول، دو بار توپ را از روی خط دروازه زسکامسکو عبور داد. زسکا البته در نهایت به بازی برگشت و توانست به یک نتیجه تساوی دست پیدا کند اما عملکرد کرمنچیک، او را در بین بهترین مهره‌های هفته قرار داد. این بازیکن 25 ساله از 20 سالگی در عضویت ویکتوریا بوده و مدام به باشگاه‌های مختلف قرض داده شده است. او حالا بالاخره برای تیم محبوبش توپ می‌زند و یک شروع رویایی را در این تیم تجربه کرده است.