بعد از ۳۲۰ دقیقه و ۲۷ شوت بی‌سرانجام به طرف چارچوب، طلسم گل‌زنی کریستیانو رونالدو در سری آ بالاخره نابود شد. او به کمک اشتباه مرگبار مدافع ساسولو، برای اولین بار با پیراهن یوونتوس گل‌زنی کرد و دقایقی بعد با یک ضربه دقیق، تیر خلاص را به حریف وارد آورد تا درخشش در سری آ را از هفته چهارم آغاز کند. شروع گل‌زنی‌های او برای بیانکونری، شاید سایر مهاجمان این فصل فوتبال ایتالیا را نیز به خودشان بیاورد. ستاره‌هایی که هنوز نتوانسته‌اند در حد و اندازه نام‌شان

ظاهر شوند.

بیشتر از هر اتفاق دیگری، هواداران یوونتوس در انتظار تماشای اولین گل ستاره پرتغالی تیم‌شان بودند. رونالدو در هفته‌های گذشته نیز عملکرد خوبی در ترکیب تیم مکس الگری داشت اما انتظارها برای رسیدن این بازیکن به گل اول، بیش از حد طولانی شده بود. او سرانجام در هفته چهارم، تصویر محبوب طرفداران بیانکونری را ساخت و اولین گل‌هایش در سری آ را با همان حرکت آشنا، جشن گرفت. هیچ‌کدام از این دو گل، فوق‌العاده و فرازمینی محسوب نمی‌شدند اما نشان‌دهنده دورخیز سی‌آر‌سون برای رسیدن به کفش طلای سری آ بودند. کریستیانو در زمین، کاملا خونسرد به نظر می‌رسید اما ۳۲۰ دقیقه گل نزدن در تیم جدید، چیزی نبود که او را راضی نگه دارد. ستاره سابق رئال مادرید، چهارشنبه به اسپانیا برمی‌گردد تا در شروع دوباره تورنمنت محبوبش، روبه‌روی والنسیا قرار بگیرد. دو بازی کاملا ساده با فروزینونه و بلونیا قبل از بازی بزرگ با ناپولی، فرصت فوق‌العاده‌ای برای بالا بردن آمار گل‌ها در اختیار این بازیکن قرار خواهد داد. رونالدو در ۳۳ سالگی، هنوز انگیزه‌اش را برای بردن عناوین فردی و تیمی از دست نداده و به خوبی می‌داند که برای بردن جایزه مرد سال فیفا، باید در هفته‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۱۸ آمار گل‌زنی قابل توجهی داشته باشد. کریستیانو دیگر ناچار به رقابت با لئو مسی نیست و برای رسیدن به عنوان آقای گلی در فوتبال ایتالیا، رقبای سرسختی دارد. رقبایی که البته فصل را خوب شروع نکرده‌اند و در حد انتظار ظاهر نشده‌اند.

چهار هفته بعد از شروع فصل جدید، مائورو ایکاردی هنوز نتوانسته با پیراهن اینتر گل‌زنی کند. این اتفاق نگرانی‌ها در مورد تنزل ستاره آرژانتینی را به اوج می‌رساند. برای باور تفاوت او نسبت به فصل گذشته، کافی است به یاد بیاوریم که این مهاجم در سه هفته ابتدایی فصل قبلی سری آ، پنج بار دروازه رقبا را باز کرده بود. چیرو ایموبیله در فصل جدید فقط یک گل به ثمر رسانده است.‌ سه گل کم‌تر از آمار زمان مشابه فصل قبل. فابیو کوالیارلا نیز که در چهار هفته اول فصل گذشته چهار گله شده بود، در این فصل نتوانسته بیشتر از دو توپ را از خط دروازه‌ها عبور بدهد. اوضاع برای ادین ژکو و گونزالو هیگواین نیز به همین اندازه ناامیدکننده است. آنها در پایان هفته چهارم مجموعا دو گل به ثمر رسانده‌اند. این آمار تا این هفته از فصل گذشته، پنج گل بود. بدترین شروع ممکن اما بدون تردید به پائولو دیبالا تعلق دارد. ستاره‌ای که روزهای بدی را در ترکیب یووه سپری می‌کرد و هنوز هیچ گلی به ثمر نرسانده است. با کیفیت این روزهای دیبالا حتی احتمال نیمکت‌نشینی او در هفته‌های پیش رو نیز جدی خواهد بود.

دیبالا در این فصل ۱۹۰ دقیقه برای بیانکونری به میدان رفته و حتی یک گل برای این تیم نزده است. بخش مهمی از جذابیت سری آ در دو فصل گذشته، به کورس جذاب و غیرقابل پیش‌بینی آقای گلی در این لیگ مربوط می‌شد. مدعیان تصاحب کفش طلا اما در شرایط فعلی از آمادگی ایده‌آلی برخوردار نیستند. شاید آنها در انتظار اولین گل کریستیانو بودند تا گل‌زنی در سری آ را آغاز کنند.