هفته نوزدهم لیگ برتر ایران در همان قدم اول، سروصدای بسیار زیادی داشت. در هر سه مسابقه برگزارشده از روز اول این بازی‌ها، اتفاقاتی رقم خوردند که بسیار جنجالی به نظر می‌رسیدند. به نظر می‌رسد هرچه به پایان این فصل لیگ نزدیک می‌شویم، اتفاقاتی از این دست نیز شدت می‌گیرند و به اوج می‌رسند. حالا دیگر فقط 11 هفته به پایان این فصل جذاب از فوتبال باشگاهی ایران باقی مانده است. 

 زهردارترین نسخه ملوان

شکست دادن بهترین تیم نیم‌فصل دوم لیگ برتر، یک موفقیت بزرگ دیگر برای ملوان بود. جالب اینکه محمدرضا سلیمانی از وقتی تبرئه شده و محرومیت را پشت سر گذاشته، در سه بازی متوالی موفق به گلزنی برای ملوان شده است. برخلاف دو بازی قبلی اما، ملوان این بار برد را با تساوی عوض نکرد. این نتیجه درخشان مقابل گل‌گهر، انزلی‌چی‌ها را موقتا به رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر رساند. نکته جالب دیگر این بازی، حضور همزمان سرلک و عمری در ترکیب اصلی انزلی‌چی‌ها بود. دو بازیکنی که تا دقایق پایانی هم در زمین بودند و بسیار موثر نشان دادند. عمری در این بازی یک پنالتی هم برای ملوان گرفت تا به روزهای درخشانش در ترکیب این تیم تداوم ببخشد.

وقتی همه ناراضی بودند

مسابقه این هفته هوادار و ذوب، نبرد بسیار عجیبی به نظر می‌رسید و سرشار از اعتراض و جنجال بود. در نیمه دوم مسابقه، این مسعود شجاعی بود که برای اعتراض به داور به درون زمین مسابقه رفت و همین مساله موجب شد او و برادرش محمود به صورت همزمان از کنار زمین اخراج شوند. این اولین اخراج شجاعی از زمان پیوستن به هوادار در قامت یک سرمربی بود. شوکی که البته جواب داد و موجب شد هوادار به این بازی برگردد. در آخرین دقایق مسابقه، تیم میزبان صاحب یک ضربه پنالتی شد و این شایان مصلح بود که به حریف پنالتی داد. اتفاقی که خشم شدید و بی‌سابقه محمد ربیعی را رقم زد. او در پایان بازی به شایان مصلح خیره شده بود و فریاد می‌زد:«شما پدر منو درآوردید. تجربه!». این یکی از آن جملات خاص و عجیب این هفته لیگ برتر ایران به شمار می‌رفت. قبل از آن هم بازیکن باتجربه دیگر تیم یعنی کمال کامیابی‌نیا از زمین مسابقه اخراج شده بود. هر دو مربی در جریان این بازی بسیار عصبانی به نظر می‌رسیدند و ظاهرا هر دو نیز از اتفاقات رقم خورده در زمین ناراضی بودند.

ساکت و یک بازگشت الهامی‌وار!‌

بازی نساجی و نفت آبادان هم دو اتفاق عجیب داشت؛ نساجی با گل هوشمند از حریف جلو بود و می‌خواست اولین بردش با ساکت را به دست بیاورد اما در آخرین لحظات اشتباه وحشتناک علیرضا رضایی روی خط دروازه، موجب شد برتری آنها از دست برود. بدون شک این بزرگ‌ترین گاف یک گلر در این فصل از لیگ برتر بود. اتفاق عجیب دیگری هم دقایقی بعد رخ داد. در حالی که نفت مشغول تدارک یک ضدحمله بود، ساکت الهامی برای اعتراض به داور وارد زمین مسابقه شد. اتفاقی که موجب شد بختیاری‌زاده در کنفرانس خبری، از جملات بسیار تندی علیه این مربی استفاده کند.