حرف خدا زمین نماند، از هوچی‌گری نترسید

رهبر انقلاب تصریح کردند: دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله خامنه‌ای ظهر دیروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری؛ تولید و ارائه محصولات فاخرِ مبتنی بر فکر نو، و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت کامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی خواندند.

ایشان ضمن قدردانی از اقدامات خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، با استناد به آیات قرآنی، خشیت از پروردگار به معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند و افزودند: دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی گری و اتهامات ترسید.

رهبر انقلاب توجه به اقتضائات اجتماعی در تبلیغ را نادیده گرفتن خشیت الهی ندانستند و گفتند: کار‌های فرهنگی لوازمی دارد که باید به آن‌ها توجه کامل کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای توجه به لسان قوم را در فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می‌کند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشور‌های دیگر با کار فرهنگی-تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه‌های انقلابی تفاوت داشته باشد.

رهبر انقلاب بازار فکر و محصولات نو در داخل و خارج را پررونق خواندند و گفتند: با تولید فکر نو، فرآوری آن‌ها و تبدیلشان به محصولات فاخرِ دارای بسته بندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید.

ایشان با ابراز ناخرسندی از کم‌کاری در این عرصه گفتند: سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، کار خوبِ زیاد کرده‌اند، اما نه به اندازه عمر حدوداً چهل سال خود، بنابراین باید کار و تلاش را مضاعف کرد.

اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به عنوان محور اساسی مجموعه‌های فرهنگی، حفظ نیرو‌های خوب سازمان تبلیغات در همه رشته‌ها، مراقبت از نیرو‌ها و مواظبت در زمینه آفات برون‌سپاری کار‌های فرهنگی تبلیغاتی، چهار نکته دیگر مورداشاره رهبر انقلاب در این دیدار بود.

ایشان در این زمینه گفتند: البته باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را کرد که در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.

حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از دیگر نکاتی بود که ایشان به عنوان یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی بیان کردند.

رهبر انقلاب در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع گفتند: البته اگر وضع اقتصاد و زندگی مردم بهتر شود شادابی و خشنودی آن‌ها تا حدودی تأمین می‌شود، اما جدا از این مسئله هم می‌توان با مشارکت خود مردم، کار‌های متنوع، شیرین و سرزنده‌ای انجام داد.

بخش آخر سخنان آیت الله خامنه‌ای در این دیدار حاوی چند توصیه از جمله پرهیز از جناح‌گرایی بود. ایشان گفتند: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم چه برسد به مجموعه‌های انقلابی که باید کاملاً از افتادن در دام نحله‌های گوناگون فکری و جناح گرایی پرهیز کنند.

خودداری از کار‌های صرفاً ویترینی و شکلی، و مراقبت از تولید آثار خنثی و بدون جهت‌گیری صحیح، توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بود.