عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توصیه به دولت که بیش از این خودش را برای فاطمی امین هزینه نکند، تاکید کرد: تلاش برای حفظ وزیر صمت خسارتی است که به دولت آقای رئیسی زده می‌شود. فاطمی امین در بین مردم مطلقاً محبوبیت ندارد.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به افزایش قیمت خودرو از زمستان ۱۴۰۰ تا امروز، گفت: وعده‌هایی که آقای وزیر دادند، وعده‌های درستی نبود. من پیش از این هم عرض کردم که وزیر اول وعده می‌دهد بعد فکر می‌کند، یعنی بعدا متوجه می‌شود که شدنی نیست و آن وقت می‌آید آسمان و ریسمان درست می‌کند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به خسارت اقتصادی دوران مدیریت فاطمی امین، تصریح کرد: من اعتقاد دارم که آقای وزیر در بحث خودرو، لوازم خانگی، سیمان، فولاد و ... نه‌تنها موفقیتی نداشته بلکه از باب افزایش قیمت خسارت زیادی به مردم زده و ناکارآمدی ایشان مشهود است. من این را با تمام وجودم و با تمام تخصص و مطالعات و سابقه‌ای که دارم اعلام می‌کنم. بنابراین امیدوارم که مجلس از حقوق مردم مراقبت کند و اجازه ندهد که مردم ما بیشتر از این لطمه ببینند و یا نتوانند به خواسته‌های خود برسند.

آمارهایی که فاطمی امین می‌دهد دقیق و صحیح نیست

سیاهکلی ابراز داشت: به اعتقاد من نوع گزارش‌هایی که آقای فاطمی امین می‌دهد دولت را متقاعد کرده است که رشد وجود دارد اما این گزارش‌ها، گزارش‌های صحیح و دقیقی نیست. در روز استیضاح این‌ها توضیح داده می‌شود که گزارش‌های ایشان در مواردی صحت ندارد یا در مواردی دقیق نیست. لذا به نظر من اینطور می‌آید که ایشان با نحوه عمل خود و گزارش‌هایی که به دولت داده، دولت را متقاعد کرده که دارد خوب عمل می‌شود.