با اجرایی شدن تفاهم اسلامآباد:
آزادسازی داراییهای ایران آغاز شد
همزمان با آغاز اجرای تفاهم اسلامآباد، روند آزادسازی داراییهای مسدودشده ایران وارد مرحله عملیاتی شده است؛ منابعی که به گفته بانک مرکزی جزو داراییهای این نهاد محسوب میشوند و قرار است به تقویت پشتوانه ارزی کشور، تسهیل مبادلات خارجی و مدیریت بازار ارز کمک کنند. به گزارش ایرنا، نحوه آزادسازی این منابع همچنان محل بحث برخی منتقدان توافق است در حالی که پیگیریها نشان میدهد سازوکار آزادسازی داراییها بر اساس ترتیباتی طراحی شده که مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران بوده و در جریان مذاکرات فنی میان ایران و قطر نهایی شده است. گفتنی است از آنجا که چین، عراق، هند و کره جنوبی در بیش از یک دهه گذشته اصلیترین شرکای تجاری ایران بودهاند، منابع اصلی ایران نیز در این کشورها مسدود شده است و سهم اندکی از آن به سایر کشورها همچون ژاپن یا کویت میرسد.
دیدگاه تان را بنویسید