در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد

نایب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: کشاورزان از فروش گندم خود به دلالان خودداری کنند چرا که با پیگیری‌های که در جریان است احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد.  علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تاکید بر اینکه دولت تا امروز مطالبات گندمکاران را 100 درصد پرداخت‌ کرده است، افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند دلالان کمتر مجال حضور پیدا می‌کنند، اما کشاورزانی هستند که به دلیل فشار اقتصادی تن به فروش محصول خود به دلالان می‌دهند. وی ادامه داد: ما به این کشاورزان توصیه می‌کنیم که صبور باشند چرا که افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حال پیگیری است و به زودی خبرهای خوبی برای آن‌ها خواهیم داشت. ایمانی در پاسخ به این پرسش که در صورت تصویب افزایش قیمت خرید تضمینی کشاورزانی که تا امروز محصول خود را تحویل مراکز خرید داده و پول آن را دریافت کرده‌اند چه خواهند شد، گفت: در صورت تصویب افزایش قیمت خرید تضمینی مابه‌التفاوت پول گندم کشاورزی که محصول خود را تحویل و پول دریافت کرده‌اند به حساب آن‌ها واریز می‌شود. 

    

آخرین وضعیت واردات کاغذ

آن‌طور که آمار گمرک نشان می‌دهد، از ابتدای سال جاری تا اواسط خردادماه حدود ۳۱۳۷ تن کاغذ رول روزنامه وارد کشور شده است. به گزارش ایسنا، واردات کاغذ و تأمین آن در داخل کشور در ابتدای سال جاری با چالش‌هایی همراه بود و ترخیص آن از گمرک با مشکلاتی مواجه شد؛ دلیل اصلی این موضع تعیین سیاست ارزی برای واردات کاغذ بود که آیا پرداخت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به آن ادامه یابد یا خیر؟ اما در نهایت با موافقت دولت پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کاغذ به روال سال گذشته ادامه پیدا کرد و واردکنندگان بعد از اظهار به گمرک موفق به ترخیص آن شدند. این در حالی است که آخرین اطلاعات گمرک نشان می‌دهد در ۴۵ روز گذشته حدود ۲۵۸۷ تن کاغذ رول روزنامه وارد کشور شد که ارزش آن نزدیک به دو میلیون و ۲۹۸ هزار دلار بوده است. همچنین در مجموع از ابتدای سال جاری تا اواسط خردادماه در مجموع ۳۱۳۷ تن کاغذ رول روزنامه به ارزش دو میلیون و ۷۷۸ هزار دلار به ایران وارد شده است.

    

معاون وزارت صنعت:

دولت از توسعه کیفی برندهای پوشاک داخلی حمایت می‌کند

معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ممنوعیت واردات کالای نهایی پوشاک و اعمال تدابیر ویژه برای توسعه صنعت نساجی کشور گفت: سیاست این وزارتخانه حمایت از تولید داخل است. محدودیت‌های ارزی فقط برای ورود کالاهای غیرضرور و محصولات دارای مشابه داخلی با کیفیت است و از توسعه کیفی برندهای داخلی و ارتقا کیفی طراحی و مد حمایت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی، با تاکید بر ممنوعیت واردات کالای نهایی پوشاک و اعمال تدابیر ویژه برای توسعه صنعت نساجی در کشور افزود: در صنعت هر کشوری واردات، صادرات و تولید صنعتی نقش مهمی دارد و ممنوعیت واردات پوشاک به منزله رد این سیاست تجاری نیست.