پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که امسال تابستانی گرم پیش‌رو داریم و براساس بررسی‌ها با هر یک درجه افزایش دما، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد.

به‌گزارش ایسنا، رضا اردکانیان صبح دیروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران عامل برق منطقه‌ای و توزیع برق استان‌های کشور، گفت: در این سال حساسیت بیشتری راجع به عرصه پایدار انرژی وجود دارد، چراکه از یک سو با افزایش دما به عنوان یک عامل تشدیدکننده و از سوی دیگر با خوش خیالی ترسالی ناشی از بارندگی‌ها مواجه هستیم. وزیر نیرو خطاب به مدیران صنعت برق افزود: خاموشی صفر و نهادینه کردن عادت مناسب‌تر مصرف، دو مقوله‌ای است که باید امسال روی آن تمرکز شود. اردکانیان تصریح کرد: ما هر اندازه بتوانیم مصرف را مدیریت کرده در بخش‌های عمرانی هزینه کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

تابستانی گرم پیش‌رو داریم

مدیرعامل توانیر هم در این نشست گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که امسال تابستانی گرم پیش رو داریم و بر اساس بررسی‌ها هر یک درجه افزایش دما، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌یابد.

محمدحسن متولی‌زاده افزود: منحنی‌های پیک بار نشانگر آن است که تنها برای پاسخگویی به بار مورد نیاز در حدود ۵۰۰ ساعات از سال با محدودیت مواجه هستیم.