افزایش ۹.۵ درصدی قیمت CNG 

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۵۶.۸ تومانی هر کیلوگرم CNG  (معادل ۹.۵ درصد افزایش) از ساعت ۲۴ دیشب خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعیه‌ این شرکت، با اعمال نرخ جدید، افزایش قیمت این سوخت پاک کمتر از ۱۰ درصد خواهد شد که منابع حاصل از افزایش آن نیز صرف اجرای الزامات ایمنی و هوشمند‌سازی جایگاه‌های عرضه گاز و کمک به تعویض مخازن CNG خودروها خواهد شد.

    

کالا‌های ضروری یک ساعته از گمرک ترخیص می‌شوند

معاون فنی و امور گمرک ایران اعلام کرد: با دستور مستقیم رئیس‌جمهوری برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و کالاهای ضروری مثل گوشت یک ساعته ترخیص می‌شوند. به گزارش گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی گفت: گمرک و سازمان صمت طی فراخوانی به همه صاحبان کالا که در ثبت سفارش مشکل دارند، اعلام کردند صاحبان کالا می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در این زمینه را به گمرک و وزارت صمت اطلاع دهند. وی ادامه داد: برای کالا‌های ضروری مانند گوشت ظرف یک ساعت تشریفات سیستمی انجام و کالا به در خروج هدایت می‌شود. این نوع کالا‌ها بدون ارزیابی به مسیر سبز که ساده‌ترین فرایند‌های قانونی را دارد ارجاع می‌شود. بر همین اساس طبق دستور رئیس جمهوری همه سازمان‌های همجوار موظفند که همزمان با تخلیه و حمل کالا و قبل از اظهار اقدام به نمونه برداری کالا و ارائه مجوز‌های قانونی کنند تا کالا بدون هیچ گونه تاخیری ترخیص شود.

    

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام: 

کاهش قیمت گوشت قرمز تداوم دارد

رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین 12 تا 15 هزارتومان کاهش یافته تا جایی که قیمت هر کیلوگرم لاشه به 75 تا 80 هزارتومان رسیده و روند کاهشی قیمت گوشت قرمز همچنان تداوم دارد. حمید ورناصری دیروز در یک نشست خبری افزود: اکنون با توجه به روند تامین و ذخیره‌سازی و ادامه روند عرضه دام زنده تولید داخل، قیمت‌ها بار دیگر کاهش خواهد یافت. وی با بیان اینکه اکنون گوشت قرمز با ارز نیمایی عرضه می‌شود و التهابی در بازار وجود ندارد، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ایام پایانی سال 97 و تاکنون (ماه مبارک رمضان) شرایط متعادل و خوبی فراهم شده به نحوی که در گوشت مرغ قیمت بسیار مناسب است.

    

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت اعلام کرد:

کاهش نسبت خسارت بیمه دانا در سال ۹۷ 

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت بیمه دانا، از کاهش نسبت خسارت این شرکت در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ خبر داد. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، منصور حسینی در جمع مدیران ستادی و اجرایی این شرکت، با تشریح عملکرد بیمه‌های اموال و مسئولیت در سال ۱۳۹۷ و افزایش میزان تولید حق بیمه، از مدیریت‌های فنی خواست نسبت به بازبینی در دستورالعمل صدور و خسارت اقدام کنند. وی، آموزش، افزایش اختیارات شعب، کنترل ضریب خسارت، تعامل مناسب با شعب، برگزاری جلسه با بیمه‌گذاران و نظارت مستمر بر عملکرد شبکه فروش را مورد تاکید قرار داد و خواستار تلاش مجدانه مدیریت‌های فنی و شعب برای افزایش پرتفوی سودده شد.  معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت بیمه دانا در بخش دیگری از سخنان خود، خلاقیت و نوآوری در صنعت بیمه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این شرکت با اجرایی کردن طرح مهر دانا در کشور موجب خلاقیت در صنعت بیمه شده است.