رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به گسترش تبلیغات فروش اقساطی در بازار، بیان داشت: بسیاری از این تبلیغات واقعیت ندارند و واحدها در عمل حداقل ۲۵ درصد مبلغ کالا را به‌صورت پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند. برخلاف شعارهایی مانند فروش بدون پیش‌پرداخت یا بهره کم، نرخ سود واقعی بسیار بالاتر از ارقام اعلام‌شده است و مردم باید در مواجهه با این تبلیغات هوشیار باشند. به گزارش ایسنا، اکبر پازوکی توضیح داد: علاوه بر این مشخص نیست چه مبلغ هنگفتی سرمایه در این واحدها وجود دارد که محصولات خود را با اقساط ۲۴ ماهه می‌فروشند. در مقابل واحدهای صنفی با توجه به مشکل تامین مالی، چنین قدرت خرید و فروشی ندارند.