جدیدترین آمار از طرح فروش محصولات ایران‌خودرو نشان می‌دهد استقبال عمومی از خرید خودرو از کارخانه با کاهش چشمگیری مواجه شده است؛ موضوعی که کارشناسان آن را نشانه‌ای از پایان تب سوداگری و آغاز رکود در بازار خودرو ارزیابی می‌کنند. به گزارش تسنیم، بررسی اعداد و ارقام ثبت‌نام‌کنندگان در طرح اخیر فروش محصولات ایران‌خودرو ( هفته دوم تیر 1404) نشان می‌دهد که تنها 520 هزار نفر در این مرحله اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند؛ از این تعداد، تنها 95 هزار نفر متقاضی شرکت در طرح عادی بوده‌اند. این در حالی است که در اسفندماه سال گذشته، یک میلیون و 62 هزار و 105 نفر در طرح فروش این خودروساز شرکت کرده بودند که 240 هزار و 892 نفر از آن‌ها ثبت‌نام‌کنندگان طرح عادی بودند.