نماینده شاهین‌شهر می‌گوید: در حال حاضر، با اقتدار مضاعفی که برای ایران آفریده شد، بایستی مسئولان اقتصادی دولت، از این فرصت به وجود آمده، برای ترمیم جایگاه تجاری ایران در منطقه و جهان، بهره لازم را ببرند. یعنی اکنون این فرصت طلایی و پاس گل را بخش نظامی ما آفریده و حال نوبت مسئولان بخش اقتصادی است که آن را به گل تبدیل کنند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، در گفت‌وگو با رویداد 24، افزود: همین کار را ما زمانی در سوریه انجام دادیم. یعنی کشور سوریه را از دست داعش نجات دادیم و آن زمان باید دولت وقت می‌رفت و کار بازسازی سوریه را به عهده می‌گرفت، ولی ما زحمت را کشیدیم و شهدای زیادی هم دادیم و آن کشور را آزاد کردیم، اما استفاده را عربستان، ترکیه و فرصت‌طلب‌ها بردند. یعنی کشور‌هایی که اصلاً در جنگ نبودند و سوریه را حمایت نکردند، نهایت استفاده را در بخش اقتصادی بردند.

به گفته وی، ایران تا پیش از این در بُعد سیاست خارجی و اقتصادی، تلاش‌ها و تحرکات خوبی را داشته است، اما امروز با این اقتدار مضاعفی که ایجاد شده، فرصت ارزشمندی برای بهره‌برداری حداکثری مخصوصاً در حوزه اقتصادی برایمان فراهم شده است. اینکه دلار با افزایش روبرو شده است، اثر احساسی پس از این عملیات است و یادمان باشد که اصل گران‌شدن دلار، ذاتاً به این موضوع برنمی‌گردد و ریشه‌های اصلی آن در کسری بودجه، خلق پول و مولفه‌های دیگر نهفته است.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: مجلس یازدهم در زمینه‌های اقتصادی، پاس‌های خوبی به دولت داد، ولی آن‌ها از این پاس‌ها برای گلزنی استفاده نکردند. به هر حال تیم اقتصادی دولت ضعیف است. عدم‌انسجام، عدم‌توجه به واقعیت‌ها، عدم‌تصمیم‌گیری‌های درست و جامع در تیم اقتصادی دولت، کار را با چالش روبرو کرده است و امیدوارم دولت به واسطه تلاش تیم نظامی و ظرفیت به وجود آمده، گل اقتصادی خود را بزند.