برکناری بی‌سر و صدای 

دو مقام صادراتی نفت و گاز 

حاجی‌پور خبرنگار حوزه نفت در شبکه ایکس نوشت: «پس از برکناری شبانه محمدی‌پور، مسئول فروش و صادرات نفت در شرکت ملی نفت، حالا بیدار مغز، مدیر بین‌الملل شرکت ملی گاز (مسئول صادرات گاز) هم با وجود حمایت تمام قد وزیر نفت از او، شبانه برکنار شد. ‌خبری که به‌ سرعت از رسانه‌ها حذف شد!» تا عصر دیروز و لحظه تنظیم این خبر مقامات شرکت‌های ملی نفت و گاز در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

    

رئیس اتحادیه املاک مطرح کرد:

ورود دلالان به کوچه و خیابان 

با سامانه خودنویس

رئیس اتحادیه املاک تهران سامانه خودنویس را پر از ایرادات قانونی دانست. به گزارش ایسنا، کیانوش گودرزی افزود: مشاوران املاک به عنوان افراد دارای مجوز، مسئولیت انعقاد قرارداد را می‌پذیرند اما وقتی در بستر سامانه خودنویس، بدون ملاحظات حقوقی به عموم جامعه اجازه نوشتن قرارداد بدهیم در آینده نزدیک ممکن است سایر صنوف و حتی مردم کوچه و بازار هم کار دلالی مسکن را انجام دهند و این مساله تخلفات بازار مسکن را گسترش می‌دهد. به گفته او، سامانه خودنویس مسئولیت هیچ‌کدام از قراردادها را بر عهده نگرفته و مسئولیت را به گردن طرفین معامله انداخته است. افرادی هم که به عنوان شاهد قرارداد را امضا می‌کنند ممکن است هیچ جا اسمی از آنها نباشد.

    

 

رئیس اتاق بازرگانی تهران حال صنعت داروی کشور را بد دانست و اعلام کرد که در صورت تداوم این رویه با کمبود دارو روبه‌رو خواهیم شد. به گزارش ایلنا، محمود نجفی‌عرب افزود: وزارت بهداشت برای واردات کالاهای حوزه سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی 4.5 میلیارد دلار ارز ترجیحی اختصاص داده است؛ بخش اندکی از این رقم ارز 4200 تومانی و بیشتر آن ارز 28500 تومانی است، با این حال در تخصیص و تامین این ارز و زمانبندی عرضه آن مشکلاتی وجود دارد. او تاکید کرد علاوه بر این آنچه این روزها در صنعت دارو اهمیت بسزایی پیدا کرده تامین سرمایه در گردش است. برگشت منابع به دلیل تاخیرات بیمه‌ها و بیمارستان‌های دولتی در پرداخت‌های مربوط به خرید دارو از شرکت‌های پخش و به دنبال آن شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های وارداتی جریان کار را به شدت دچار مشکل کرده است. به گفته این فعال صنعت دارو، این مشکلات در حالی به وجود آمده که خریدهای بخش خصوصی به صورت نقد باید انجام شود و شرکت‌ها نمی‌توانند خریدهای مدت‌دار از تامین‌کننده‌های خارجی داشته باشند.