عضو هیأت‌رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر عنوان کرد: در بخش سکه عملا نه صنعت طلا و جواهر، نه ما به عنوان هیئت‌رئیسه و اتحادیه و نه همکاران من و نه بازار جهانی دخیل نیستند. سکه متاسفانه یک منبع سودجویی برای بانک مرکزی و یک رانت قانونی برای این نهاد است.

هومن زنگنه در گفت‌وگو با اقتصاد24، بیان کرد: اول اینکه متولی سکه نباید بانک مرکزی باشد، دوم این همه ضرب سکه چه دلیلی دارد و سه، سکه جدید بدون تاریخ چه معنایی دارد؟ چهار، سکه‌های غیر بانکی که توسط بانک مرکزی وارد بازارمی‌شود به چه دلیل است؟ و پنج، چرا حباب سکه دو سه برابر اجرت ساخت طلاست؟

او افزود: یک سازنده با نیروی چند صد نفره خود در یک کارخانه با تولید و هنر و طراحی و ظرافت کارش، اجرتش یک سوم حباب سکه است. این حباب در هیچ‌جای دنیا تعریف ندارد. سکه در همه جای دنیا سکه یادبود است و با یک رقم مشخص و با درصدی بسیار ناچیز مبادله می‌شود. اما اینجا سکه طلایی باید بین ۲۵ تا ۲۸ میلیون تومان باشد، اما در حال حاضر ۴ تا ۸ میلیون حباب دارد. این معادله را هیچ یک از همکاران ما نمی‌توانند حل کنند و نمی‌دانیم یعنی چه. این خیانت به مردم و اقتصاد کشور است. باید پرسید حباب سکه و درآمد حاصل از آن کجا می‌رود؟

این مقام صنفی با بیان اینکه ما حدود ۱۰ سال پیش خیلی اوقات وقتی از واحد‌های فروش طلب داشتیم به ما سکه می‌دادند و قیمت سکه طوری بود که با بازار همخوانی داشت این مسئله را مطرح کرد که چه دلیلی وجود دارد که سکه ۸۶ با سکه‌های دیگر تفاوت داشته باشد؟ 

زنگنه در پایان خاطرنشان کرد که این‌ها خیانتی است که مسئولیت آن برعهده بانک مرکزی است.