رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: در شش ماه گذشته تاجران ایرانی بازار عراق را به شرکت‌های ترکیه‌ای، عربستانی، اردنی و اماراتی واگذار کرده‌اند، زیرا شرکت ایرانی محصولات خود را 20 درصد گران‌تر از رقبای خود در بازار عراقی عرضه می‌کند. به گزارش ایلنا، علیرضا کلاهی‌صمدی به کاهش شدید سهم تاجران ایرانی در بازار صادراتی عراق به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازارهای فرامرزی ایران اشاره کرد و گفت: تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی شرکت‌های ایرانی را مجبور می‌کند ارز حاصل از صادرات را ارزان‌تر بفروشند. او تصریح کرد که صنعت کشور در حال تحمل بحرانی تمام‌عیار است. این بحران حاصل ترکیبی از ضعف زیرساخت‌ها و مهاجرت نیروی انسانی، بحران نقدینگی، نابودی بازارهای صادراتی، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش تورم است.