رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: با فعالیت فروشگاه‌های بزرگ و ارائه تسهیلات بانکی خرید، تداوم فعالیت ۲۵۰۰ عضو این اتحادیه که از صنوف خرد هستند در معرض تهدید قرار گرفته‌اند، به طوری‌که در ۹ ماه اخیر با ۸۰ درصد رکود مواجه بوده‌اند.

به گزارش تسنیم، اکبر پازوکی در یک نشست خبری  با بیان اینکه بانک‌ها تسهیلات را در اختیار فروشگاه‌های محدودی قرار دهند ادامه داد: در صورتی که این تسهیلات بانکی در اختیار عموم مردم قرار گیرد افراد در انتخاب و خرید خود آزادی عمل خواهند داشت.

او تصریح کرد: در مواردی نیز مردم برای بهره‌مندی از این تسهیلات بانکی که به راحتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد،  اقدام به خرید می‌کنند و بلافاصله آن را می‌فروشند، که باعث برهم خودرن چرخه در این صنعت می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران درباره واردات لوازم خانگی تاکید کرد: مخالف واردات لوازم خانگی نیستیم اما باید لوازم خانگی با کیفیت همراه با تکنولوژی تولید  آنها وارد شود تا زمینه صادرات این محصولات برای کشورمان فراهم شود. از طرفی با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت لوازم خانگی صورت گرفته است، کالای مشابه داخلی نباید وارد شود.