عضو سابق شورای شهر تهران عنوان کرد: موضوع برج‌باغ، بهترین نماد اقتصاد سیاسی نابسامان شهر تهران است و همه مولفه‌های اقتصاد سیاسی شهر را در درون خودش دارد. بی‌خود نیست که این میزان اهمیت پیدا کرده است. باید ببینید متقاضیان و متولیان برج باغ چه کسانی هستند.

علی اعطا در گفتگو با پایگاه خبری انتخاب، مدتی بود موضوع احیای پدیده شوم «برج‌باغ» به محاق رفته و خبری نبود، اما‌ وقتی معاونت شهرسازی شهرداری بخشنامه اخیر را صادر کرد، مشخص شد حضرات بیکار نبوده‌اند و در‌ اتاق‌های در بسته در حال فسفر سوزاندن برای پیدا کردن یک راه میان‌بر و بدون دردسر برای اجرا این طرح می‌گشتند. منتهی توجه نمی‌کنند که زمان تصمیم گیری‌ در اتاق‌های در بسته، خیلی وقت است که گذشته است. بالاخره کسی پیدا می‌شود، بخشنامه را منتشر می‌کند. این همه کارشناس مستقل و فعال شهری و رسانه هم بی‌تفاوت نمی‌مانند.

او ادامه داد: این بخشنامه باید سریعا لغو یا ابطال شود، وگرنه روشن است که ذی‌نفعان جدیدی را درگیر موضوع می‌کند، حتی نهادهای نظارتی را در عمل انجام شده قرار می‌دهد. پیشتر گفته بودم این بخشنامه بسیار رندانه تنظیم شده است.

اعطا در رابطه با وظیفه شورای شهر در اینباره بیان کرد: به گمان من تاکنون هیچ اقدام موثری برای ابطال این بخشنامه انجام نشده است. اعضای شورا صرفا تذکراتی داده‌اند، روشن است که توان یا اراده کافی برای ابطال این بخشنامه نداشته‌اند. تذکر هم کفایت نمی‌کند. باید در صحن، ابطال این بخشنامه را تصویب و ابلاغ می‌کردند. این عضو سابق شورای شهر در پایان تاکید کرد:  پیشنهاد می‌کنم سازمان‌های مردم نهاد که نسبت به این قبیل موضوعات توجه دارند، از اختیاری که قانون دیوان عدالت اداری به آنها داده است استفاده کنند و برای ابطال اسم بخشنامه و دستور موقت برای توقف آن، در دیوان ثبت دادخواست کنند.