یک کارشناس حوزه آب گفت: فروش و یا صادرات آب بسته‌بندی نمی‌تواند به صنعت آب ضربه بزند چون منابع آبی کشور روی آن حسابی باز نکرده است. 

محمد ابراهیم رییسی در گفتگو با ایلنا افزود: در دنیا آب بسته‌بندی جزو برنامه‌ریزی تامین آب شرب دیده شده اما در ایران اینگونه نیست. بنابراین نگاه اینکه آب صادر می‌شود تاثیری بر حجم منابع آبی در کشور ما ندارد چون ادعای دولت این است که ما صددرصد آب را تامین می‌کنیم. 

او درباره صادرات آب بسته‌بندی و اینکه آیا تاثیری بر کاهش منابع آبی کشور خواهد داشت، اظهار داشت: ابتدا باید موضوع آب بسته‌بندی و معدنی را از هم جدا بدانیم، آب بسته‌بندی می‌تواند آب نوشیدنی و یا  DRINKING WATRE باشد یعنی لزوما به این معنا نیست که منشا همه این آبها چشمه باشد است. به عبارت دیگر دو نوع آب داریم برخی معدنی هستند و برخی آب چشمه را برداشت و متعادل کرده یعنی سختی آب را کم و تبدیل به آب معدنی می‌کنند، بنابراین آب‌های بسته‌بندی منشاهای متفاوت دارند. 

این کارشناس حوزه آب تصریح کرد: کسانی که اقدام به احداث کارخانجات آب معدنی می‌کنند باید از شرکت‌های آب منطقه‌ای مجوز دریافت کنند،.تولید آب معدنی از چشمه  در حساب و کتاب منابع آبی کشور دیده نمی‌شود. بنابراین شکل این قضیه تولید خصوصی است و کالای عمومی نیست. اما شکل مبادله خصوصی است و تولیدکننده هزینه می‌کند و هر بازاری که امکان داشته باشد اقدام به صادرات می‌کند. در عین حال سیستم آبی کشور  همیشه ادعا کرده که ۸ میلیارد متر مکعب آب شرب در کشور موجود است و به همه مردم می‌رسد آن چیزی که مردم از آب بسته‌بندی استفاده می‌کنند یک گروه لاکچری هستند وگرنه در شبکه لوله‌کشی؛ آب بسیار باکیفیت جاری می‌شود. 

رییسی با بیان اینکه فروش و یا صادرات آب بسته‌بندی نمی‌تواند به صنعت آب ضربه بزند چون منابع آبی کشور روی آن حسابی باز نکرده است تاکید کرد: وقتی وزارت نیرو اعلام می‌کند آب مورد نیاز مردم را تامین می‌کنیم این شیوه از تامین آب را جزء حساب و کتاب نمی‌آورد.