«پنجره واحد مدیریت زمین» یکی از سامانه‌های بخش کشاورزی است که با چالش‌هایی رو به رو است. در نشست شورای راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متشکل از مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و نمایندگان برخی نهاد‌های اجرایی، مشکلات و موانع راه‌اندازی زیر سامانه پایش پنجره واحد مدیریت زمین و راهکارهای دستیابی آسان مردم به این سامانه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور معاون وزیر در سازمان منابع طبیعی در این نشست گفت: نتیجه کار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین باید دسترسی سهل‌الوصول مردمان محلی و روستایی به سامانه باشد. عباسعلی نوبخت افزود: برخی نهادها اقدامات زیادی انجام داده‌اند تا این سامانه راه‌اندازی شده و شکل گیرد. برخی نهادها نیز در این باره کوتاهی و قصور داشته‌اند که این کم‌کاری‌ها باید مشخص و اعلام شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور در این نشست اظهار کرد: برابر ماده ۵ ضوابط اجرایی مدیریت زمین، منشور پنجره واحد تهیه شد و برای اظهار نظر و رسیدگی در کارگروه فراقوه‌ای قرار گرفت و خوشبختانه در مرداد امسال با تلاش کارگروه فراقوه‌ای و همچنین ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ابلاغ شد. حسین میررجبی ادامه داد با وجود اینکه تمام نهادها اطلاعات اولیه و مقدماتی را بارگذاری کرده‌اند اما هنوز برخی دستگاه‌ها به درگاه صدور مجوز متقاضیان اتصال پیدا نکرده‌اند و متاسفانه صدور مجوزی از این طریق صورت نپذیرفته است که ما پیگیری می‌کنیم و قطعا باید نسبت به کوتاهی‌ها و قصوری که دارند پاسخگو باشند.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی، مازیار مباشری، به سه بخش تامین پردازش و توزیع تصاویر اشاره کرد و گفت در این سه حوزه با چالش و مشکلاتی رو به رو هستیم.

لازم به ذکر است این پنجره سامانه‌ای است که در راستای شعار دولت الکترونیک قصد دارد زحمت مردم شهرهای دیگر را برای دسترسی به ادارات کاهش دهد.