عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مخالفت وزیر صمت با لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون ویژه جهش تولید خبر داد.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی بابایی‌کارنامی، درباره جزئیات جلسه کمیسیون ویژه جهش تولید با وزیر صمت در خصوص بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به تصویب رسیده اما در جزئیات و اختیاراتی که پس از تشکیل وزارتخانه از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت انتزاع و به وزارت بازرگانی داده می‌شود، محل اختلاف وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل محور این جلسه بر سر این بود که آیا وزارت بازرگانی هماهنگ‌کننده است یا مدیریت کار بر عهده او است؟ به همین دلیل و در این راستا باید تصمیمات متناسب با آن گرفته شود که با تجمیع نظرات به این نتیجه رسیدیم که وزارت بازرگانی اختیارات کامل در حوزه واردات و صادرات کل کشور  داشته باشد.

 وی ادامه داد: البته از این منظر برای وزارت بازرگانی جای بحث است که آیا این تشکیل می‌تواند بخشی از مشکلات کشور را که امروز در جامعه وجود دارد را حل کند یا خیر؟ این موضوع موافقین و مخالفینی دارد. عضو کمیسیون ویژه جهش تولید یادآور شد: اما به طور کلی همه احساس ناامنی می‌کنند که ما با این تشکیل یک دور باطل  با ایجاد وزارت بازرگانی ایجاد نکنیم.

بابایی‌کارنامی در ادامه درباره دلیل مخالفت‌های وزیر صمت در این جلسه توضیح داد: وزیر صمت معتقد است که در حال حاضر که یک سال و اندی از عمر دولت می‌گذرد، ما باید دو سال از وقت وزارت صمت را برای تشکیل وزارت بازرگانی و فراهم کردن امکانات، زیرساخت‌ها و تأمین نیروها بگذاریم و از سوی دیگر وزارت صمت متولی تولید کشور است و دغدغه تولید کشور را دارد، طبیعی است که تشکیل این وزارتخانه که با اشکالات و ایرادات فراوانی روبه‌رو است، عواقب سوء زیادی برای ما دارد.

وی افزود: وزیر صمت معتقد بود در شرایط حال حاضر که پایان دولت و مجلس است نباید وزارت بازرگانی تشکیل شود، هر چند بین علی‌آبادی و نماینده دولتی که در جلسه بود، هماهنگی وجود نداشت.