عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ریشه تمام مشکلات اقتصادی کشور در بانک مرکزی است، گفت: مجلس به دنبال تحقیق و تفحص از بانک مرکزی است.

به گزارش مهر، لطف‌الله سیاهکلی بعد از ظهر پنجشنبه در کمیته اشتغال استان قزوین، با بیان اینکه بانک‌های استان قزوین در عرصه‌های مختلف حضور کمی دارند، تاکید کرد: بانک مرکزی برای جلوگیری از تورم و همچنین ناترازی بانک‌ها پرداخت تسهیلات را محدود کرده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با بیان اینکه مشکل ناترازی بانک‌ها با ایجاد محدودیت حل نمی‌شود، ادامه داد: متأسفانه بانک مرکزی برای استقراض ۳۵ درصد بهره می‌گیرد ولی بانک را موظف کرده که تنها ۱۸ درصد بهره بگیرد

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم پرداخت تسهیلات به کارآفرینان خسارت زیادی را به اشتغال و اقتصاد کشور وارد کرده است، عنوان کرد: نیاز است حساب واحدهای بزرگ صنعتی در استان قزوین متمرکز شود.

وی عنوان کرد: برای تمرکز حساب واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در استان قزوین باید ابتدا بوروکراسی را کاهش داده و سپس سقف پرداخت تسهیلات در استان را افزایش دهیم. سیاهکلی با بیان اینکه بانک‌ها باید با دارایی‌های خود ناترازی خود را پوشش دهند، اضافه کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها اشتباه است.

وی در پایان با بیان اینکه همه باید برای فعال کردن تولید و اشتغال آفرینی بسترسازی کنیم، یادآور شد: بستن واحدهای صنعتی و تولیدی به دلیل بدهی به بانک ضربه به اقتصاد کشور است.