افزایش قیمت لوازم خانگی در سال‌های اخیر از توان اقتصادی مردم پیشی گرفته و سیر صعودی نرخ‌ها سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها قادر به خرید لوازم خانگی نو و جدید نباشند.

به گزارش قرن‌نو، رکود سنگین بازار حالا شمار مغازه‌هایی که ترجیح می‌دهند تعطیل باشند را افزایش داده است. بنا بر اعلام فروشندگان واحدهای استیجاری در بحران رکود تورمی قادر به اداره خود نیستند.

قدیمی‌ترهای این بازار که مالک مغازه هستند نیز حال و روز خوبی ندارند و در چند سال اخیر ابتدا کارکنان خود را تعدیل کرده و اکنون به تنهایی واحد صنفی خود را اداره می‌کنند.

اوضاع برای مصرف‌کنندگان و خریداران نیز اصلا خوب نیست و بسیاری از خانواده‌ها تا مجبور نشوند اصلا به خرید لوازم خانگی جدید را حتی به مخیله خود راه نمی‌دهند زیرا از پس هزینه‌های میلیونی و کمرشکن خرید برنمی‌‌آیند. این روزها خانواده‌ها بیشتر به دنبال تعمیر لوازم خانگی می‌روند هرچند هزینه تعمیر نیز با قیمت خرید برخی لوازم خانگی در سال‌های گذشته برابری می‌کند.

اگر هم خرید و فروشی در این بازار مشاهده می‌شود مربوط به کسانی است که ناچارند جهیزیه بخرند. البته خرید جهیزیه در شرایط فعلی مانند گذر از هفت‌خوان رستم است و باید با جیب و حساب پر پول سری به بازار لوازم خانگی زد.