رئیس سازمان اداری و استخدامی محدوده حقوق وزیران کابینه را اعلام کرد. به گزارش خبرآنلاین، معاون رئیس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که بالاترین حقوقی که در دولت پرداخت می‌شود چقدر است؟ گفت: بالاترین حقوق غالبا به اعضای هیات علمی و پزشکان پرداخت می‌شود چرا که این دو گروه کارانه دریافت می‌کنند.

میثم لطیفی ادامه داد: این افراد به ازای خدمتی که ارائه می‌دهند، قانون اجازه داده است حق‌التالیف یا حق‌التدریس یا کارانه دریافت کنند، اما آنچه روی حکم کارگزینی کارکنان دولت درج شده است؛ کمتر از 20 میلیون تومان و برای اعضای هیات علمی و پزشکان نیز کمتر از 39 میلیون تومان است.

او در جواب این سوال که حقوق وزرا در ایران چقدر است؟ گفت: حقوق وزرا در ایران از این میزان کمتر است.

معاون رئیس‌جمهوری در توضیح این مطلب ادامه داد: حقوق وزرا نیز به برخی مولفه‌ها بستگی دارد. اگر وزرا عضو هیات علمی باشند باز در این قالب قرار می‌گیرند و اگر کارمند دولت باشند و تحت پوشش قانون خدمات کشوری قرار گیرند، کمتر از 20 میلیون تومان حکم می‌گیرند.

وی گفت: البته به واسطه‌ اضافه‌کاری و ... دریافتی آن‌ها بیشتر می‌شود، اما در کارکنان دولت قانونی اجازه نداریم کسی بیش از 39 میلیون تومان حقوق بگیرد. به گفته‌ وی در قانون بودجه‌ی سال ١۴٠١ این نکته درج شده است.

وی تاکید کرد: حقوق وزرا در دولت سیزدهم افزایش زیادی نداشته است.