در حالی که بهای دلار در اولین روز هفته تغییر چندانی را نسبت به هفته پیشین تجربه نکرده است اما فرمان فروش برای سرمایه‌گذاران تعیین‌کننده در بازار سکه صادر شده است.

 به گزارش قرن‌نو،  بازار سکه این روزها با وضعیت پیچیده‌ای روبروست. سکه که در 10 روز گذشته قیمت 15 میلیون تومان را تجربه کرده است، پس از رسیدن به سقف قیمتی روندی کاهشی محسوس را شاهد بود.

 معامله‌گران معتقدند مهمترین دلیل کاهش بهای سکه در شرایط کنونی اخباری است که از برجام منتشر می‌شود و همین امر سبب شده است سیگنال فروش به بازار مخابره شود.

 گذشته از اخبار مثبت ارائه شده درباره مذاکرات، آنچه اهمیت دارد این است که قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی ریزشی استراتژیک را تجربه کرد. این ریزش نیز در عقبگرد سرمایه‌‌گذاران و خریداران موثر بوده است.

هر چه هست بازار دلار با ورود به فاز احتیاط و پرهیز از معاملات بزرگ، در شرایط خاصی قرار دارد. در این شرایط بازار به جای تجربه کاهش قیمت شاهد کم شدن فاصله قیمت ارز رسمی و ارز در بازار ازاد است.   در حال حاضر قیمت ارز در بازار آزاد نیز کاهشی قابل توجه را تجربه کرده است اما ارز در بازار رسمی قیمتی در حدود 28 هزار تومان را داراست.

 فعالان بازار معتقدند با روشن شدن نتیجه برجام مسیر حرکت در بازار ارز نیز روشن خواهد شد .

 بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که بازار ارز در مسیر حرکت خود شاهد ریزش چشمگیر، حتی در صورت احیای برجام نیست اما توافق ایران می تواند به بهبود چشم انداز آتی و ثبات‌پذیری بیشتر بازار ارز منجر شود.